Direktlänk till inlägg 20 maj 2022

Gissa var vi hamnade

Av Pisan - 20 maj 2022 11:54



Halloj! Nu var det ett tag sen jag skrev, det har inte funnits ork, och några dagar inte tid. Det blev inget av det som jag trodde skulle bli förkylning. Det var fibron eller ME:n som spelade mig ett spratt. Dagen efter var ömheten på halsen som bortblåst, var endast lite svullen men det försvann på någon dag. Hade en bra helg, den blev något kort tillsammans med älsklingen dock, de skulle iväg med innebandylaget på söndag morgon så det var bara till att gå upp tidigt och så blev jag hemskjutsad på vägen. Satt i stort sett hela dagen ute på balkongen för vädret var jättefint. Måndag och tisdag tog jag det lugnt, minns inte vad det var för väder, om jag var ute på balkongen eller vad jag gjorde....    Så kan det vara ibland. Men i onsdags träffade jag väninnan, det minns jag, vi hade bestämt att vi skulle ses och gissa var vi hamnade? Bilden nedan förklarar väl allt.....   



Det blev Ullared igen   Tur att väninnan har elbil och att hon och familjen har solpaneler på sitt hustak.... Annars hade det blivit dyra resor med dagens bränslepriser. Det tar 1 timme att åka dit härifrån. Den timmen brukar gå fort när vi åker, vi babblar ju hela vägen. Den här gången fick jag köpt blommor till balkongen, det är de ni kan se på översta bilden. De små nejlikorna doftar helt underbart! Även denna gång delade vi på kundvagnen och som ni ser så blev det inte jättemycket handlat. Jag köpte lite tvål och sånt jag behövde. Och strumpor, både till mig och älsklingen. Och så fick jag äntligen köpt en ny stekpanna, den gamla borde bytts ut för länge sen men det har liksom inte blivit av.


Igår hade jag väntat mig att vara helt klubbad men det blev inte så illa som förra gången, tack och lov. Även om jag fick ont i fötterna så orkade jag fixa i ordning kyckling i min Croq Pot, pottan som jag kallar den. Kyckling och grönsaker. Det blev 5 portioner. Och så kom det matvaror som jag beställt också så nu är frysen knökfull. Nu behöver jag inte handla på länge. 


Igår kväll när jag gick och lade mig regnade det. Det var välbehövligt, det behöver väl egentligen regna mycket mer. Just nu börjar det grå ute att spricka upp och solen tittar fram. Men helgen skall visst bli grå, det skall dock inte regna. Skall det ändå vara grått så kan det ju lika gärna regna, eller hur? 


Ha nu en härlig helg!   Tjillevippen!   


 

 
 
wiper

wiper

20 maj 2022 16:20

Så snyggt du har det på balkongen och vilken häftig uggla, Wow! mäktig och att man kan ha en blomma i den är ju sås snyggt. Även den lilla ugglan är fin. Skönt att det inte var en förkylning men det andra är ju ingen höjdare heller. Så kan det bli med minnet ibland ;). Numera händer det att jag skall gå in i ett rum och hämta nåt men när jag väl är där så kom jag inte ihåg vad jag skulle hämta så jag får då stå ett tag och tänka ;)

Kul att du kom ivåg till Ullared med en väninna. Elbil är verkligen toppen nu då bensinpriserna är så höga. Vad skönt att det inte kom så surt efter med trötthet. När jag varit borta nånstans så är jag helt slut också och behöver återhämtning. Det regnade här också för fullt i går kväll och även i morse. När vi sen var på väg hem med elbilen så hade det slutat regna.

Ha en härlig helg själv Pisan
Kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

23 maj 2022 11:44

Det blev lite mer regn under helgen, men inte speciellt mycket. Det behövs mer regn till grönskan. Men senare i veckan skall det tydligen komma mer regn. Idag har vi växlande molnighet här.
Ja, återhämtning efter aktivitet är nödvändigt. Nu tar jag det lugnt efter helgen i några dagar. Var på innebandymatcher igår och i lördags var vi på loppis och hos mina föräldrar på fika. Mysigt.
Ha en fin början på veckan! Kram till er båda 2! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards