Alla inlägg under oktober 2019

Av Pisan - 30 oktober 2019 12:28

 


God middag! Börjar med en bild från älsklingens barndomshem och nyponbusken där. Inatt har vi haft frost här, det har vi haft här ett par tre nätter nu. I måndags morse åkte jag hemifrån vid 9-tiden, skulle iväg på ett gynbesök i Mölndal. Då var det riktigt kallt och frostigt ute och jag frös trots mina vinterkängor. När jag åkte hem sen 2 timmar senare var det alldeles för varmt med de där kängorna!    Och igår skulle jag iväg vid 10.45, skulle träffa tjejerna jag var i Spanien med. Då var det också riktigt kallt, det blåste jättekallt och senare på em när jag fått min B12-injektion på vc så var det alldeles för varmt med kängorna igen... Det är en sån där övergångsperiod nu. Man vet inte riktigt vad man skall ha på sig. Idag blåser det en del ser jag. Men jag skall inte ut i kylan idag. Idag håller jag mig hemma. Ska pärla. Slaktade ett av mina egna halsband igår, ett långt. Det var så länge sen jag hade nåt långt halsband på mig så jag tänkte att jag ska göra om det till ett kortare istället för det kommer jag använda mer. 

Kan berätta nu att den 25 maj åker vi 3 tjejer till Spanien igen! Sååå härligt!  Det blir 10 dagar i solen. Samtidigt som det känns väldigt avlägset nu så känns det gott att ha nåt att se fram emot.     


 


Bild tagen vid den där skidbacken på Isaberg den där dagen när jag fick så ont av mitt bäcken/höfter/rygg. Det är mycket, mycket bättre nu - tack och lov. Skall åka till älsklingen imorgon men jag skall hålla mig ifrån skidbacken den här gången    Och jag ska ta mig i och ur bilen på ett mer ergonomiskt sätt än förut, nu vet jag hur viktigt det är.


Här är en bild på ett set jag gjorde häromdagen:


 


Det är till salu. Både som helt set eller bara nåt utav det. Halsband 100:-, armband 45:-, örhängen 30:- eller hela setet för 150:-.          Uppdatering 4 nov: Setet är sålt   


Ha en finfin onsdag!   


 

Av Pisan - 29 oktober 2019 18:21

     


Lite julsmycken. De är också till salu. Armband 45:- och örhängen 30:-


Har gjort mer smycken  men det är sånt jag inte kan visa än....    Kommer att lägga upp bild på dem senare. Och så har jag gjort ett par örhängen till mig själv:


 


Ha en fin tisdagskväll!   

Av Pisan - 25 oktober 2019 14:13

 


Hej! Här är jag. Bestämde mig för att jag idag ska skriva ett inlägg. Men jag vet inte vad jag skall skriva.... Känner mig konstigt tom på något sätt. Och jag har stora koncentrationsproblem, har svårt att fokusera. Har tittat på tv varje kväll som vanligt den gångna veckan men om jag får frågan om vad jag tittat på kan jag inte svara.... Jag är liksom inte med, jag är inte "hemma". Men jag vet inte riktigt var jag är. Det hela känns så himla overkligt men ibland blir det liksom verkligt och då bryter jag ihop... Det enda jag velat göra, och orkat, är att pärla. Har hela köksbordet fullt med påsar med färdiga alster (och pärlaskar och pärlpåsar och små skålar med pärlor som är "idéer", verktyg m m), som jag inte riktigt vet vad jag skall göra med, jag får ju sällan sålt nåt. Och andra sidan så gör jag inget för att nå ut, typ gör reklam för mig. Ja, ja, det får väl ligga i en påse i pärlbyrån, jag har ju i a f nåt att pyssla med när jag inte orkar nåt annat. Så jag sitter här vid mitt köksbord i nattlinnet fram till sen eftermiddag eller kvällen, då flyttar jag in till soffan och tv:n. I förrgår var jag på vc för min vanliga B12-injektion och det var göööörjobbigt att gå dit, att gå ut över huvud taget. 


     


Läser du detta på din dator så kan du klicka på bilden så blir den större.



 


       

 


                                                       


 

       


Det halsbandet som är på de 2 högra bilderna precis här ovan, eller om du läser på mobilen: de 2 sista bilderna, har jag gjort åt lilltrollet som skall ge det till en kompis i julklapp. Det är gjort av bl a lapis lazuli och obsidian. Förutom det så är alla smycken på bilderna till salu. Örhängena med vantarna kostar 40 kr, övriga örhängen kostar 30 kr. Det rödsvarta lite längre halsbandet kostar 120 kr. Det vita halsbandet och det svartvita halsbandet kostar båda 100 kr styck. Vill du köpa nåt blir jag jätteglad och det går då bra att mejla mig på: pisanssmycken@hotmail.com


Och så har jag gjort lite saker åt en kär vän, Lena:


       

       


           

Ja, det var allt från mig i min lilla pärlbubbla. Ha en finfin helg!   




Av Pisan - 19 oktober 2019 13:32

 


Kikar in för att tacka för de fina kommentarerna   Det är tungt just nu. Även fast jag och min syster inte hade den bästa relationen så har jag ju ändå känslor, vi växte ju upp tillsammans. Och jag går itu av mina föräldrars sorg, det är hemskt. Det värsta som kan hända en förälder har hänt dem... Det blir mycket tårar och jag mår fysiskt väldigt dåligt just nu, hela kroppen sörjer.


Önskar er, mina fina läsare, en fin helg   

Av Pisan - 18 oktober 2019 02:21



Klockan är mitt i natten och jag kan inte somna, har legat här i flera timmar nu. Men det är inte konstigt. Fick ett fruktansvärt sorgligt besked nu på kvällen.
Min syster har somnat in efter 5 års kamp mot cancer... Hon lämnar efter sig en 8-årig son, sambo och våra föräldrar. Nu hade inte jag och min syster nån kontakt eftersom vi inte drog jämt och hon särbehandlade mina döttrar, den ena var inte lika rolig och intressant som den andra och sånt kan jag bara inte acceptera. Men hon var ju ändå min lillasyster...

Nu blir det förmodligen inte så mycket bloggande den närmsta tiden men det tror jag ni har överseende med.

Ha det gott och var rädda om varandra.

Av Pisan - 17 oktober 2019 12:07

 


Halloj! Jag lyckades ta mig hem, det var inte lätt att ta sig i och ur bilen men det gick med mycket möda och stort besvär...    Nu vet jag vad möda och stort besvär är, fast jag tror nog att jag visste vad det var innan också   Och fast det gått ett par dagar nu så har det inte blivit bättre alls, tvärtom känns det som. Värmekudden är min bästa vän, den drar jag med mig överallt här hemma nu. Hade den med mig inatt men det var inte skönt, annat än att den värmde, fast bara när den gjorde just det för den stänger av sig efter en viss tid. Och då var den bara i vägen så jag tror jag sover utan den inatt, även om det blir överjävligt när jag skall upp. För det kändes liiite lättare att komma upp ur sängen när jag liksom redan var uppvärmd i bäckenet/ländryggen. Ska prata med sköterskan på vc om detta i morgon när jag skall ha min spruta - om jag lyckas ta mig dit vill säga. Känns tveksamt just nu i skrivande stund. Nog om detta förbaskade elände nu.


Det är sååå vackert utanför mitt köksfönster just nu, ekarna har en sån fin gulbrun färg.


 


Bilden är rejält redigerad, och ändå får jag inte till färgerna som de ser ut på riktigt. Hade behövt vara soligt ute för att jag skall få till rätt färger tror jag. 


Vi har mulet väder idag, det hade vi igår med. Och det är 10 grader. Fast just nu känns det som att det kvittar vad det är för väder, jag kommer ingenstans ändå som det är nu. Se där! Jag kunde inte hålla mig ifrån det...


Satt och pärlade igår. Sitter jag helt still i "rätt" ställning så har jag inte så ont. Och så tvättade jag ett par maskiner tvätt, som tur är har jag toastolen precis bredvid tvättmaskinen så det gick hyfsat lätt att få i och ur tvätten. Ska försöka mig på att tvätta en maskin till idag, får jag inte ur den så kan lilltrollet fixa det när hon kommer hem.


Ska fortsätta med pärlandet strax. Har fått några uppdrag så jag har lite att pilla med. Tur jag har detta att pilla med nu annars hade jag blivit heldeppig.


Översta bilden är tagen i lördags ute vid älsklingens barndomshem.


Hoppas du har en fin torsdag!     

Av Pisan - 15 oktober 2019 13:46

 


Halloj! Är fortfarande kvar i Småland. Har mer ont i mitt bäcken idag och det är riktigt plågsamt att röra på sig. Älsklingen kör mig hem senare idag. Undrar bara hur jag ska komma in i bilen....

Båda bilderna här tog jag i söndags på Isabergstoppen. 

Hoppas du har en bra tisdag   


 

   



Av Pisan - 14 oktober 2019 14:46

 

Hej på er! Här kommer ännu ett inlägg från mobilen. Jag är nämligen kvar i Småland. Igår åkte vi till Hestra och Isaberg Mountain Resort. En skidbacke på ren svenska. Det är jättefint där och jag ville fota lite och det ligger inte långt härifrån. Jag gick en del där men inte jättemycket men det blev ju en del uppåt o neråt. På em och kvällen igår hade jag ont i bäckenet, men det har jag haft ofta nu i några månader. Natten har varit jobbig, har inte kunnat vända på mig utan att det känts som knivar i bäckenet. Och I morse gick det inte att gå, sätta sig, resa sig m m utan att skrika högt. Jag klarar inte resan hem. Jag har mediciner med mig som räcker t o m imorgon kväll. Jag hoppas på att bli bättre tills i morgon, blir jag inte det så kör älsklingen mig hem efter jobbet.

Men jag fick i a f tagit lite bilder, några av dem ser du här.



 


I lördags åkte vi till älsklingens barndomshem och tittade till det. Tog lite bilder där också. De får ni se lite senare    
Hoppas du har en finfin måndag!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards