Direktlänk till inlägg 2 maj 2022

Ny vecka och ny månad

Av Pisan - 2 maj 2022 14:38



Halloj! Japp, det är ny vecka och ny månad. Välkommen maj! Nu har vi ju verkligen vår och det är inte långt till sommaren är här. Det kan ju smälla till och bli 20 grader varmt när som helst, eller ännu varmare. 


Blomman här ovan är från min stora växt jag har i vardagsrumsfönstret. De blommor som kommer på den blommar bara 1 dag. Minns inte vad växten heter.... Men visst är blomman fin? På samma gren kommer 2 blommor till, de slår snart ut, har även 2 grenar till med 3 blommor på varje gren. Hoppas de inte blommar de dagar jag inte är hemma, som på helgen när jag är hos älsklingen.


Hoppas du haft en fin Valborg och första maj. Jag har haft det bra. I lördags var vi hos älsklingens mamma och åt god middag, hon hade gjort smaskig kasslergratäng. Och till efterrätt fick vi jordgubbar och glass. Gott. Igår tog vi det lugnt, älsklingen behövde tvätta lite i tvättstugan och när det var klart och vi även hade ätit middag åkte vi hit. Jag behövde hjälp med att rensa rören under tvättstället i badrummet. Det gick bra, det fanns en hel del gegg där i. Men när vi sen satt tillbaka allting så läcker det från ett ställe, inte mycket dock. Det droppar ner på golvet. Får ringa bostadsbolaget om det. Men inte idag för idag tog jag sovmorgon, vaknade i o f s tidigt men somnade om och sov till 11.45 Och imorgon bitti åker jag med väninnan till Ullared. Så jag köpte inga skor i helgen som det var tänkt från början utan jag väntar och ser om jag hittar några på GeKås, de har ju börjat med skor nu.


Idag var det matleverans strax efter 12, jag har börjat beställa hem matvarorna. Jag tycker det är för jobbigt att handla med dramaten, det är jobbigt att dra på den och det är jobbigt att få upp den för trappen här hemma även om den har hjul som kan klättra i trappen. Mina axlar fixar inte att dra längre. Så jag har fått mina varor hemlevererade ett tag nu. Det är ju sååå smidigt! Fattar inte att jag inte gjort det tidigare. Beställer hem varannan vecka. Småinköp kan jag ju naturligtvis göra i matbutiken här hemma men än så länge har jag inte behövt det.


Och så har jag pysslat lite mer, som ni kan se här nedan. Gjorde lite örhängen förra veckan, efter senaste inlägget. När jag skrivit klart här skall jag gå in till pysselrummet och antingen göra ett par gratulationskort eller så pärlar jag, har inte bestämt mig än. Och så lyssnar jag på musik, för det mesta högt   Men har jag huvudvärk blir det inte så högt. Men grannarna på andra sidan väggen har inget för att klaga, de väsnas mycket, mycket värre. När de var nyinflyttade trodde jag att de hade minst 5-6 barn. De har 3.... Det är ett fruktansvärt oväsen från den lägenheten, även sent på kvällarna. Senast 20.30 brukar jag ha lämnat pysselrummet, då är jag trött och det blir tv:n. Så kommer de och klagar har jag en hel del att säga dem.... 


Nu skall jag sluta svamla. Ha en finfin vecka!   Tjillevippen!   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards