Direktlänk till inlägg 12 maj 2022

Mina 2 skuggor

Av Pisan - 12 maj 2022 12:38

 


Japp, här är 2 av mina skuggor.... Det är idag internationella fibromyalgi- och ME-dagen. Det brukar uppmärksammas på olika medier under dagen. ME är väl det som det pratas mest om i media just nu.


Idag blåser det rejält här och ena stunden ser det ut att börja regna och i nästa stund skiner solen. Känner mig inte alls bra idag. Vaknade med svullna och ömmande körtlar på ena sidan av halsen. Och nu känner jag mig risig, är väl en förkylning på gång igen. Hostan jag hade i förra förkylningen har egentligen inte försvunnit helt och jag känner idag att det är mer geggigt i halsen än var det var igår... Men innan skiten tar över helt skall jag duscha och sen gå bort till apoteket och hämta min dosrulle och lite andra mediciner. Behöver egentligen inte handla i mataffären för jag har det mesta hemma men vill jag ha lite mer frukt får jag nog gå in i butiken, har inte bestämt mig än. Jag får väl se hur jag mår sen när jag väl kommit iväg. 


Kom av mig efter att jag skrev förra stycket, det ringde och jag kom in på fb och glömde att jag höll på att skriva ett blogginlägg   


Ha en finfin torsdag och sen en fin helg!   Tjingeling!   


 



 
 
wiper

wiper

14 maj 2022 13:37

Den har jag missat men det är en dag som verkligen behöver uppmärksammas. Det blir fler och fler som drabbas. Sånt väder har vi också haft i några dagar än om det varit mycket sol. Det är så tryckande och då får jag både spänningshuvudvärk och mår dåligt och blir nedstämd.

Hoppas förkylningen inte bryter ut.

Då får jag önska dig en fin lördag
Kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

15 maj 2022 15:27

Vi har inte haft någon sån där tryckande värme än, nordanvinden har blåst här länge nu men i helgen har vi haft västlig vind och det är mycket bättre även om det blåst rätt friskt. Längtar inte efter den där jobbiga värmen.... Vädret ska vara LAGOM tycker jag :-D Det blev ingen förkylning, det var fibron/ME:n som jäklades. Hoppas ni har en fin söndag, jag har spenderat större delen hittills på balkongen, gott. Kramis! ♥

 
Vicki

Vicki

18 maj 2022 02:44

Hoppas du haft en skön helg och att du klarade dig ifrån sjukdom. Finns så många fina blommor nu men syrenen är verkligen en favorit som doftar ljuvligt.

Ha en bra dag, Viktoria

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

18 maj 2022 08:35

Jadå, helgen var härlig med underbart väder. Nu håller jag på att göra mig klar för en spontan tripp till Ullared med väninnan. Ha en fin dag du med! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards