Direktlänk till inlägg 9 maj 2022

Härlig helg

Av Pisan - 9 maj 2022 10:22



Halloj! Nu har vi ny vecka igen. Och jag vaknade tidigt idag. Vaknade glad över att huvudvärken jag dragits med hela helgen blivit mycket bättre och att min dumma skuldra/axel/nacke är bättre också. Och så skiner solen   Gott. Efter frukosten blir det balkongen om det håller i sig och inte mulnar på. 


I helgen har det varit födelsedagsfirande, vi firade att lilltrollet fyllt 24. Och vi träffades på en restaurang i Partille och åt lunch, det är en italiensk restaurang. De hade sååå goda surdegspizzor! Vi som firade var jag och älsklingen och hans äldste son, lilltrollets storasyster med sambo, barnens kusin med far, lilltrollet med pojkvän och mina föräldrar. Vi hade det jättetrevligt under några timmar. Och så slapp vi laga middag sen, himla bra. Vi gjorde varma mackor framåt kvällen, också jättegott ju. Och igår åkte jag och älsklingen till Nääs fabriker och gick på deras vårmarknad. Mathantverk överallt! Vi åt jättegoda våfflor. Bilderna i detta inlägg tog jag där igår. Det är ju så himla vackert ute nu, man blir alldeles salig när man ser allt fint, dessa blommande träd är ju helt underbara   




Och detta är Sävelången som ligger alldeles intill det gamla fabriksområdet, som numera inte alls är fabrik utan hotell, caféer, butiker och så finns det ett mikrobryggeri också. Kontorslokaler finns det med. Jag och mina 2 väninnor var ju på hotellet och åt lunch i vintras, de har sååå god mat.


Igår var vi på en fika hos älsklingens pappa med fru, vi åt prinsesstårta och firade att det var Åkes namnsdag, både älskingen och hans far heter det, älsklingen har det som andranamn och hans far som en del i sitt förnamn.


Ja, det var min helg det. Som sagt så är det ny vecka igen, hoppas det fina vädret håller i sig veckan ut, jag har inte kollat prognosen än men hoppas på mycket   


Ha en finfin vecka!   Tjillevippen!   


 
 
Nilla

Nilla

10 maj 2022 15:11

Så mysigt ni verkar ha haft det 🥰 Kramis

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

11 maj 2022 10:25

Ja, vi hade det mysigt. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

11 maj 2022 12:32

Vad härligt att du mår bättre för värk är ingen höjdare. Jag slog min lilltå i sängen för en stund sen och den är så svullen och gör ont. Nu har jag tån på en ispåse och skall ha på bedövningssalva. Har man bara en hastighet så blir det så ;)

Grattis i efterskott till din dotter. Det är ju inte klokt hur fort tiden går. När vi sågs så var dom rätt små båda två. Vad härligt ni hade det och Italiensk mat är supergod och får man en god pizza så är det stor njutning.

Vad härligt du och din kille haft det också. Bra att dom gör om gamla fabriker till hotell mm för dom har karaktär när man rustar upp dom lite. Härlig fika också med din killes släkt. Jag är så glad att du har det så bra för det är du värd.

Ha en skön onsdag
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

11 maj 2022 13:06

Tack vännen! ♥ Jag är också sååå himla glad att jag har det bra nu. Även om jag är sjuk så är ju inte det allt i mitt liv, att ha hittat Honom är ju underbart plus att jag har mina underbara småtroll ♥
Men just nu, idag, är det skrutt med min kropp, det är lågtryck och jag har värk både här och där + huvudvärk. Men snart är det helg igen och jag får sällskap, det går mycket lättare att stå ut med skiten när man blir lite avledd, det är så lätt att fokusera på det negativa när man är ensam.
Och tack för grattiset, skall hälsa lilltrollet. Ja du, tjejerna har blivit vuxna, det är ju mer än 10 år sedan du träffade dem :-) Ibland känns det som att det var i förrgår de gick på förskolan... :-)
Ha en fin onsdag ni med! Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards