Direktlänk till inlägg 4 maj 2022

Shoppingdag

Av Pisan - 4 maj 2022 11:27


Halloj! Jag överlevde gårdagen, men jag är sååå mör idag. Mörbultad är nog rätt ord. Har ont i stort sett överallt, värst är det i fötter och ben och jag stapplar fram här hemma. Önskar jag hade ett badkar nu, då hade jag lagt mig i ett hett bad.

Gårdagen tillbringades till stora delar i Ullarared som ni ser här på bilden ovan. Hela vagnens innehåll var inte bara mitt, handväskan och 2 påsar var mina. Vi delade på kundvagn eftersom vi inte skulle ha så mycket. Nu blev det ju mer än jag tänkt ändå....  Men jag hittade inga skor där. Skorna på bilden nedan köpte jag på Stadium Outlet i Kungsbacka dit vi åkte på vägen hem eftersom vi ändå passerar Kungsbacka och jag inte hittade några skor i Ullared. Jag fick dem till ett superpris så då hade jag ju råd med 2 par, naturligtvis var jag tvungen att ha ett par rosa också   De är av märket Kappa och de satt bra på mina fötter och de har en rejäl sula, vilket är jätteviktigt för mig, kan inte gå i för platta skor med mina problemfötter. Jag vet inte hur många par skor jag provade igår, määängder... Provade flera på varuhuset i Ullared men de satt inte bra och en del modeller jag ville prova fanns inte i min storlek. Och en del skor kunde man inte ta ur innersulan ur och det måste jag ju kunna eftersom jag har specialinlägg.



Och blusarna köpte jag på Gekås i Ullared. Visst är de fina? Stoppade precis in dem i tvättmaskinen (jag tvättar alltid nya kläder innan jag använder dem) och läste på tvättinstruktionslappen på den blå blusen att den krymper c:a 5%.... Blir den för liten får den åka i påsen som jag har med kläder som skall skänkas. Hoppas verkligen inte att det blir så för jag tycker jättemycket om den.



Vi åkte härifrån vid 9 på morgonen och jag var inte hemma förrän vid 17. Det blev verkligen en dagsutflykt. Åt god lunch i varuhuset också, schnitzel med pommes, grönsaker och beasås, gott!   


Idag blir det en riktigt lugn dag här hemma. Vet inte om det blir till att sitta på balkongen för solen tittar bara fram emellanåt. Och när det blir molnigt blir det för kallt. Synd för jag hade gärna suttit i solen idag.


Ha en fin onsdag och sedan ett fint veckoslut!   Tjingeling!   

 
 
Vicki

Vicki

4 maj 2022 21:55

Vilken härlig dagsutflykt, gillar Ullared. Länge sedan vi var där men får se om vi kan få till en tur till sommaren.

Snygga skor du hittade ! Håller med dig jag går också själv mycket i gympaskor för de är inte så platta. Jag går mycket och trivs bäst i sådana skor.

Både jag och mannen gillade filmen tyckte den var bra men vi gillar även Sandra Bullock som skåderspelerska :-)

Ha en bra dag, Viktoria

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

5 maj 2022 11:11

Det är typ de enda skor jag använder, gympaskor/sneakers, det är det bästa för fötterna. När det är varmt går jag i o f s i sandaler men det är samma där, de får inte vara för platta.
Sandra gillar jag också.
Ha en fin dag du med! Kramis! ♥

 
wiper

wiper

7 maj 2022 10:04

Jag som bodde rätt nära förut har inte ens varit till Ullared. Det är för stort för mig och för mycket folk. Förstår att du blev trött. Jag kan inte heller gå i för platta skor för då får jag hälseneinflammation så dom måste vara lite högre baktill. Snygga skor du köpt på Stadium. Jättefina somriga blusar också. Bra att dom serverar god mat där också.

Undrar om Maritta var där?. Jag har ju både jobbat och umgåtts med henne på 1990-talet då vi bodde i Katrineholm. Då var vi båda smala och hade långt mörkt hår ;)

Ha nu en skön helg
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

9 maj 2022 10:02

Jag såg inte Maritta men det är ju så vansinnigt stort numera, och nu när det inte är högsäsong (som det är under semesterperioden på sommaren och i november och december) upplever man det inte som trångt alls. Men jag som inte är ute så mycket nuförtiden blir ju jättetrött i huvudet (och kroppen såklart) efter endast 1 timme där inne. Det behövs några dagar av återhämtning efteråt.
Är jätteglad över mina blusar och skor.
Jag har haft en jättefin helg, hoppas ni har haft det också, skall strax gå in på din blogg och läsa hur ni haft det och vad ni gjort. Ha nu en fin måndag vännen! Kramisar! ♥

 
Nilla

Nilla

10 maj 2022 15:15

Åh så fina blusar och skorna ser jättesköna ut. Jag har inte varit i Ullared sedan innan pandemin :-p kramis

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

11 maj 2022 10:24

Ja, de är jättefina, riktiga Pisanblusar :-) Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards