Direktlänk till inlägg 18 augusti 2021

Tidig höst?

Av Pisan - 18 augusti 2021 14:14



Halloj! Man undrar ju om den sommar vi haft hittills är det enda vi får... Här är så höstlikt så. Igår regnade det hela dagen, och blåste - som vanligt här på blåskusten. Fast jag och väninnan trotsade regnet och åkte till Kinna och Skene. Hon skulle till Skroten (jättekänd tygaffär här i den västra delen av landet) och köpa trikåtyg, så det gjorde vi. Vi åt lunch också, buffé på Kinna Wok & Bar. Sååå gott! Bilden ovan föreställer en kylskåpsmagnet jag köpt på Balders Hage i Alingsås. Den säger allt, sån är jag....  


Helgen kom och gick och jag var hos hjärtat på lördagen, vi gjorde inget speciellt. På söndagen kom jag hem vid lunchtid, satt ute på balkongen i stort sett hela dagen. I måndags var jag supertrött och det blev vila hela dagen.


Bilderna nedan tog jag i Brobacka på Brobacka Kaffestuga där jag och väninnan fikade förra veckan, det ligger alldeles utanför Alingsås. Lunchen åt vi inne i stan, lunchbuffé på Sallys, mums det med! Men kolla in våfflan! Det är hjortronsylt, och grädde, på min. Superdupergott!







Idag har jag varit och handlat. Det var sol i morse när jag gick upp men sen har det mulnat på och regnet hänger i luften. Och så blåser det som f-n.


Lilltrollet har blivit sjuk, vi trodde först det var covid och hon har testats men inte fått svar än. Men nu tror vi nog mer på att det är halsfluss hon har. Oavsett vad provsvaret säger så har hon en tid på sin vc imorgon, det kan ju hända att hon behöver antibiotika. Hon mår inget bra alls, har feber och är helt orkeslös + att hon har jättesvullna körtlar på halsen och har ont när hon sväljer, hon har beläggning i svalget också, så vi får väl se vad doktorn säger i morgon. Och hon som börjar plugga nu, på måndag ska hon vara i Uddevalla.... Fortsättning följer.


Funderar på vad jag skall ha till middag idag. Jag har en färdigrätt i frysen, fiskgratäng. Eller så slänger jag ihop nåt annat. Det är så himla tråkigt att laga mat till bara sig själv, urtrist...


Ha en finfin onsdag och sen en fin helg!   Tjingeling!   

 
 
wiper

wiper

23 augusti 2021 13:27

Här har blåsten lugnat ner sig dom sista dagarna och solen tittar fram. Rolig kylskåpsmagnet som även stämmer på mig ;)

Vad jag blir nostalgisk när jag ser att du varit till Kinna, Skene och skroten. Vi har många års minnen därifrån och vi har ju träffats där en gång också

Så vackert det ser ut på Brobacka och så gott ni åt. Vad tråkigt att dottern blivit sjuk. Hoppas hon får svar på proverna snart. Ja du det är ingen höjdare att laga mat till sig själv. Kom ihåg när min man låg på sjukhus

Ha en skön början på nya veckan vännen
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

24 augusti 2021 12:04

Det lugnade ner sig lite här med men idag blåser det ganska mycket igen.
Ja, senast vi sågs var det ju i Skene, då var ungarna inte så stora och nu är de vuxna.... Jösses vad tiden går fort!
Det var halsfluss hon hade och inte covid. Hon har ätit penicillin sen i torsdags nu och mår bättre. Igår var hon i Uddevalla hela dagen, första skoldagen. Fram till oktober blir det distansundervisning fick de veta, lite skönt för då slipper hon pendla 2 dagar i veckan som hon annars hade fått göra. Det är en bit att åka till Uddevalla.
Ha en fin början på veckan ni med vännen! Kramisar! ♥

 
wiper

wiper

25 augusti 2021 14:09

Vad skönt att det inte var corona men halsfluss är jobbigt också. Bra att hon nu mår bättre. Ser att hon skall studera i Uddevalla, så spännande men långt. Tur att hon även kan sköta studier hemifrån

Ha en fin onsdag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

26 augusti 2021 10:21

Ja, skönt att hon är bättre nu, jätteskönt. 2 dagar i veckan skulle hon vara i Uddevalla men nu blev det distansundervisning fram till oktober till att börja med. Så det mesta skulle ändå blivit hemifrån. Ha en fin torsdag vännen! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards