Direktlänk till inlägg 5 augusti 2021

Mysig utflykt

Av Pisan - 5 augusti 2021 18:39



Halloj! Nu har jag varit ute på utflykt igen   Jag och väninnan åkte till Alingsås igår, vi var borta mesta delen av dagen. Jag hade en jättemysig dag. Se här hur mysigt det ser ut inne i själva centrum.



Visst ser det gott ut? Det var supergott. Det är kummel. Vet inte om jag ätit det förut, hur som helst så var det riktigt gott. 



Här är gränden där man går in till fiket/restaurangen vi åt på. Efter maten gick vi runt lite i butikerna och så tog vi en fika, jag tog kaffe och Silviakaka, det var första gången jag åt det. Sååå gott!   



Här är en skyltning till Balders Hage, en inredningsbutik med prylar med gammal stil. Jättefin butik. Den ligger inne på en innergård och på gården finns det även en restaurang/café. Det var rätt mycket folk där så jag kände att jag inte ville fota då.



Idag har jag varit helt slut och har mest legat ute på balkongen och kollat i gamla veckotidningar jag fått av mamma. Men i morse när jag vaknade och gick upp klädde jag på mig direkt och gick till apoteket och sen till matbutiken. Hade jag inte gjort det med en gång hade det inte blivit av idag, jag hade inte orkat sen. Ikväll skall jag försöka komma i säng lite tidigare än vanligt. Vill vara utvilad i morgon. På eftermiddagen blir jag hämtad av min kärlek, jag kommer tillbringa helgen hos honom. 


Visst ser det underbart ut på bilden nedan? Skulle kunna tänka mig att bo där inne i Alingsås, inne i själva stan.


Ha nu en finfin helg!   Tjingeling!    


 
 
wiper

wiper

9 augusti 2021 10:47

Alingsås är verkligen fint och idylliskt. Jag praktiserade där på ett ställe under en utbildning. Vilken härlig lång gränd till fiket och så gott ni åt. Det ser ut att vara en fantastiskt fin inredningsbutik. Kul att dom ställt en gammal cykel utanför

Härligt att du tillbringade helgen hos din kille. Det ser verkligen idylliskt ut på bilden

Vad härligt du haft det och det är du värd. Du är en kämpe som jag beundrar

Ha en skön början på veckan
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

9 augusti 2021 13:17

Vad gullig du är ♥ Jag hade verkligen en fin dag där i Alingsås i onsdags. Helgen har varit bra också, det kommer ett blogginlägg med bilder från lördagen. Men nu är jag jättetrött och även lågtryckssjuk, det regnar just nu och så blåser det som sjutton. Hoppas ni har bättre väder. Ha en fin början på veckan ni också. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

10 augusti 2021 18:34

Jag fick också lågtryckssjukan i dag. Från att ha varit jätteskönt så började det bli så tryckande så jag fick mina jobbiga svettningar i ansiktet. Sen började det regna och jag mådde bättre. Vi har inte så blåsigt just nu. Det skall bli kul att se fler bilder från Alingsås

Ha en skön kväll
kramar från Malin
Mr T hälsar

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

11 augusti 2021 11:34

Här regnar det idag med och lågtryckssjukan hänger kvar med extra värk och tung i huvudet och hängighet, här är bara 17 grader och det regnar. Ha en fin tisdag vännen! Kram till er båda! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards