Direktlänk till inlägg 3 augusti 2021

Ny vecka

Av Pisan - 3 augusti 2021 12:05


Halloj! Ja, det är ny vecka redan och här kommer några rader från mig. Och precis som i de senaste 2 inläggen är bilderna från Jonsereds herrgård och trädgårdar. Men det blir de sista bilderna därifrån, nu har jag inga fler. Och några nya bilder från i helgen som var har jag inte, vi gjorde inget speciellt.



Har haft huvudvärk hela helgen, den försvann igår under dagen först. Och idag känner jag mig lågtryckssjuk i kroppen (men inte i knoppen...). Har ont mest överallt. Det blåser som sjutton ute, det har det gjort i helgen också. Men det blåser ju alltid här på den västra (läs bästa) sidan av landet. Min ena "gardin" ute på balkongen har släppt från flera av sina spikar och står mest rakt ut nu när det blåser så.... Så fort vinden lugnat sig, kanske till kvällen, skall jag spika fast den ordentligt igen. Har sovit dåligt, det blev för lite sömn. Somnade i soffan sent igår kväll och vaknade inte förrän strax efter 02 och hade sedan svårt att somna i sängen efter tandborstningen. Sov sen till kl 07 och sen har det inte blivit mycket sömn. Och det är alldeles för lite sömn för mig. Så jag kommer nog ta mig en lur sen. Kanske redan om en liten stund. Har precis fått i mig en sen frukost för även om jag vaknade tidigt så har jag inte orkat gå upp. Är mör som bara den och liggläge funkar bäst då.


Hade tänkt göra så mycket idag, eller rättare sagt: hade tänkt göra så mycket igår men då orkade jag inte, men jag orkar inte idag heller.... Hade tänkt dammsuga, tvätta, duscha och gå och handla. Men jag tror inte det blir nåt av det gjort idag heller. Känner jag mig lite piggare sent i eftermiddag kanske det blir av att jag dammsuger och duschar. Byta rent i sängen behöver jag också göra.


I morgon skall jag träffa väninnan som var här på spontanbesök förra veckan. Ska bli kul. Vi har inte bestämt vad vi skall hitta på än, det spelar inte så stor roll, huvudsaken är att vi ses och umgås   Det senaste 1,5 året  har det ju inte blivit så mycket av det. Snart kan jag åka och hälsa på mina föräldrar som vanligt igen också. Väntar 3 veckor nu efter andra sprutan, sen åker jag med bussen (med munskydd på såklart) till dem. Ska bli härligt att kunna träffa dem som vanligt igen     


Ha en finfin vecka!   Tjillevippen!   


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards