Direktlänk till inlägg 4 maj 2020

Till och med sorgligt...

Av Pisan - 4 maj 2020 13:21

 


Hej på er! Det är måndag och ny vecka igen. Nu skulle nedräkningen till vår Spanienresa ha börjat.... Den 25:e skulle vi ha åkt. Men det blir ju inget med det.... Vi har bokat om resan till september. Men ingen vet ju om det går att resa ens då. Känns väldigt trist, t o m sorgligt  Hade behövt den där resan nu i maj.... Ja ja, nu är det som det är och det är ingen idé att hänga läpp utan man får vara glad för de soliga dagar vi får här hemma. Igår var det en sån dag, sol hela dagen. En del moln var det också men det var inte så farligt. Idag är det däremot mer moln. Men röd om näsan blev jag   Jag satt ute största delen av dagen, det är ju så härligt. Det är väl det enda som hänt här sedan jag skrev sist. I förrgår var jag förresten ute på en promenad, hade lilltrollet med mig. Det är tur att det finns bänkar lite här och var i vår by för jag får ju så jädra ont i ryggen när jag går. Vi avslutade promenaden med att handla lite på Ica, där det inte var så mycket folk och de som var där höll avstånd. Vi köpte en grillad kyckling med oss hem, det var ett impulsköp. Det luktade så himla gott av nygrillad kyckling i butiken så vi kunde inte motstå. Så räkorna vi tagit fram ur frysen åkte in i kylen och så hade vi dem igår istället. Så nu har jag ätit sallad 2 dagar på raken. Men goda sallader   Och så gott bröd till. Mums! Idag skall vi ha tacos, skall göra färsen av kycklingfärs, det brukar bli så himla gott. Och så håller lilla bagaren på med att baka vit levain, det står och jäser just nu. Smaskens det med   


På kvällarna har det blivit Netflix och Sherlock. Himla bra serie, det är svårt att sluta titta när det är läggdax.


Hoppas du har en fin måndag!     



 
 
wiper

wiper

6 maj 2020 07:57

Förstår att det känns jättetrist att inte resan blir av. Du brukar ju må så mycket bättre där i värmen. Det är mycket som faller platt ner nu i dessa tider. Sån vacker bild du satt in, lyriskt

Vad härligt att vara ute och promenera med din dotter. Ja du det finns tack och lov bänkar lite överallt. Vi har också måsta gå in på en matvarubutik det sista men då tidigt så det är ca vi och 2-3 personer där och alla håller avstånd. Så gott du åt. Inte dumt att ha en bagartjej hemma ;)

Ha nu en fin onsdag fina du
kramar från Malin


http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

6 maj 2020 11:48

Ja, den är så fin den bilden, det tycker jag med. Tog den i Spanien förra året.
Det är helt underbart att ha en bagartjej här hemma :-) Ha en fin onsdag du med vännen! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards