Alla inlägg den 19 maj 2020

Av Pisan - 19 maj 2020 12:06

 


Hej på er! Här sitter jag vid mitt köksbord och dricker kaffe, har precis fått i mig frukosten. Idag får man ha tänt i taket inomhus för det är riktigt grått och mörkt. Det har regnat och det syns också på grönskan jag har utanför mitt köksfönster och balkongen. Ser skillnad från igår, nu går det fort. Det är kul när man ser så stor skillnad dag från dag. Bilden ovan är från sommaren 2014 när jag och älsklingen åkte en dagstur till Falbygden. Bilden är tagen vid klosterruinen i Gudhem. Det är så himla fint där. 


     


Igår satt jag och gjorde kort, har fått en beställning. Har ett par kort kvar att göra, kanske gör jag dem idag, kanske inte. Känner mig lågtryckssjuk, det blir nog inte mycket gjort här idag. Blir nog soffan. Mina ben värker som sjutton och känns som två pulserande klumpar   


Har funderat på att skaffa mig en maskot till bloggen. Som kan vara med på bilder jag tar, både här hemma och om jag kommer ut  nåt. OM skriver jag för att som det är nu i coronatider så håller jag ju mig hemmavid. Har funderat på om jag skall ta en dalahäst jag har eller nåt litet gosedjur, en uggla hade ju varit kul men jag har ingen liten, bara stora. Ja ja, får kolla och se vad jag har mer här hemma. Men den får ju inte vara stor, den måste få plats i handväskan och får inte väga mycket. Är det någon av er som har nåt förslag, skriv en kommentar i så fall, då blir jag jätteglad!   


Ha en fin tisdag!     





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards