Alla inlägg den 24 januari 2019

Av Pisan - 24 januari 2019 12:46


Halloj! Så var det torsdag. Det här längtar jag efter! Krokus, och andra vårblommor. Och fågelkvittret. Härligt. Här ligger det ett tunt lager snö fortfarande och det är c:a -4 grader ute. Fotot ovanför är av väldigt dålig kvalité och det ber jag om ursäkt för, men det är ett foto som jag har fotat, och det är taget i Holland 1993 när jag var au pair där.


 


Och här ser ni mig bland träd och blomster    Det är väääldigt länge sen ju, men samtidigt känns det inte så, det känns som det bara var nåt år sen. Det var ett spännande år och jag brukar säga att jag delar in mitt liv i 2 delar; livet innan Holland och livet efter. Jag blev vuxen där. Det här har jag säker skrivit om förut här inne, men det får ni ta - jag menar; jag har ju för sjutton fibro och ME och min hippocampus funkar inte som den ska och det påverkar minnet. Men jag tror nog att ni kan stå ut med det   


Igår var en riktig röjardag här. Äldsta dottern, fröken, kom hit och hjälpte mig med lite städning och annat + att hon packade ner sina grejor hon haft kvar här, böcker, pärmar, lite gamla leksaker, studentplakat och lite annat. Och nu är hon på väg hit, hon har hyrt en bil och skall hämta allt och ställa på vinden i mina föräldrars förråd där i huset som dottern flyttar till (mamma och pappa bor där också, i en egen lägenhet, de skall inte bo tillsammans...   ) och skall hämta dessa grejor. Men jösses vad skönt det var igår kväll när jag låg i soffan och tittade runt i rummet och det är rent! Inget lager med damm överallt. Likadant i hallen och köket och badrummet. Mitt sovrum tar jag en annan dag, dit skall ingen in imorgon ändå. Vi skall ju ha kalas för den nyutexaminerade fröken i morgon. Skall handla lite till det senare, efter att jag fått min B12-injektion vid 3-tiden. 


Ha nu en fin torsdag goa läsare!   



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards