Alla inlägg den 21 januari 2019

Av Pisan - 21 januari 2019 13:33

Halloj! Här kommer några rader från mig. Det är måndag och det är en grådag här, det regnar. Idag "tvingade" jag mig upp hyfsat tidigt, vid halv 11. Det är tidigt för mig. Ny vecka och nya tag! Och när jag skrivit klart här skall jag byta sängkläder i sängen och sen skall jag duscha. Efter det ska jag äta nåt och sen gå till apoteket och mataffären. Vill dammsuga här hemma också, får se om det finns ork till det. På onsdag kommer äldsta dottern hit och hjälper mig att få undan granen och även lite annat som behöver göras innan vi skall ha kalas här på fredag. För henne, examenskalas. Hon tog examen i torsdags, så nu är hon en fröken, förskollärare. Den 4:e februari börjar hon sitt nya jobb inne i Göteborg. Den 1:e flyttar hon till ny lägenhet. Den här gången en "riktig" lägenhet och inte en studentlya på 12 kvadrat. Hon har fått en 2:a i samma hus som mina föräldrar. Får en känsla av att jag skrivit detta innan, men är inte helt säker och jag är just nu för lat för att kolla upp om jag gjort det...   Så det är mycket som händer för henne nu. I torsdags på examensdagen var jag och lillasyster med på ceremonin på Göteborgs Universitet i Vasaparken, det var högtidligt. Varje student fick ta med sig 2 personer. Efter alla tal och diplomutdelning vart det mingel med vitt vin och lantchips (i små påsar). Vi minglade med dotterns kompis och hennes mor. Vilken byggnad universitetet är! Helt makalöst fint är det där inne. Där har många, många förväntansfulla studenter och stolta föräldrar suttit och lyssnat på otaliga tal genom åren. 


   


Efter det gick vi till en restaurang på Avenyn, Joe Farelli´s.


 


Det här var vad jag åt. Lilltrollet åt clubsandwich och fröken åt pizza. Vi var jättenöjda, det var supergott. Innan lilltrollet och jag åkte hem gick vi in på Lidl och handlade lite. När jag kom hem var jag som en urvriden trasa. Dagen efter hade jag värsta tinnitusen, vet inte när den var så illa senast, usch vad det är jobbigt! Hjärntrötthet och värk i kroppen fick jag stå ut med också. Låg i soffan hela dagen. Helgen har också tillbringats i soffan, mestadels.


Har ringt och beställt smörgåstårta till på fredag. Har även beställt klipptid hos frissan, skall till henne i morgon fm. Det är evigheter sen jag klippte mig och det har blivit alldeles för långt för att få någon ordning på. 


Nej, nu får jag ta och göra ett ryck här. Ha en finfin måndag!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards