Direktlänk till inlägg 7 juni 2022

Grönt och skönt

Av Pisan - 7 juni 2022 11:57

 


Halloj! Och så var det ny vecka igen, en kortvecka blir det ju. Det känns som måndag idag men det är ju tisdag. Jag har överlevt helgen. Den började med att jag fyllde år i fredags och det kom flera gratulationskort i brevlådan   


 


Och så plingade och plongade mobilen flera gånger under dagen och så ringde telefonen några gånger också. Fick även fina blommor av älsklingens föräldrar, orkidéerna i fönstret fick jag av älsklingens pappa och fru. Och den rosa krukan med växt på bordet fick jag av hans mamma   

Och på tidiga eftermiddagen kom älsklingen och hämtade mig. Då fick jag den röda rosen på översta bilden och ett presentkort. Vi åkte till blomsteraffären och köpte blommor till studenten vi skulle uppvakta. När vi hämtat upp hans killar åkte vi hem till studenten där de hade gjort fint med partytält och god mat och dryck och himmelskt goda kladdkakemuffins. Jag skulle naturligtvis ha fotat men det var så himla mycket folk där och stimmigt och min hjärna funkade inte, det blev kaos uppe i hjärnkontoret. Gissa om jag var trött när vi kom hem sen.... Tyvärr så var vädret inte så himla roligt, det regnade visserligen inte men det var kallt att sitta ute. Man kunde som tur var gå in också så fikat tog vi på insidan. Det kom och gick folk hela tiden och sen senare på kvällen skulle studenten iväg på fest. Han var redan bra rund under fötterna när vi kom   Han mådde nog inte så bra dagen efter....

Men sen på lördagen var det mycket bättre och finare väder. Vi tog sovmorgon och efter frukost åkte vi på loppis där jag fyndade halsband för billig peng, halsband som jag skall slakta för pärlorna var riktigt fina. Det kommer bli fina alster utav dem. Och på eftermiddagen var vi hos älsklingens mamma och fikade, det var då jag fick blomman av henne. Det fina vädret höll i sig och det var varmt och soligt i söndags med. Igår däremot var det mulet men varmt och klibbigt och kvavt. Men vi tog ändå en promenad i ett av naturreservaten som finns där älsklingen bor. 


     

Där i skogen längs med ån var det mycket svalare. Det är så himla fint där och det är ett populärt område, vi mötte en hel del folk som var ute, en del med hund och en del utan. 

I det lilla huset som man ser taket av är en bastu.          

Och detta är en gammal grynkvarn. Nu är det annan verksamhet där, bl a yogastudio.


Och idag regnar det, men trots att temperaturen inte är speciellt hög är det liksom kvavt och kletigt ändå. Så idag har jag en vilodag.  Det blir inte många knop här. Skall pyssla lite och så har jag en maskin tvätt som måste tvättas. Imorgon eftermiddag skall jag på mammografi, äldsta dottern kör mig efter jobbet. Den där bussen kommer inte hit längre så jag får åka ända till Mölndal, Åby arena, för att göra det. Helt sjukt.... Men jag är ändå tacksam för att jag får göra denna undersökning.


Jag och väninnan åkte ju till Ullared i onsdags. Det blev inte någon jättelång vistelse i varuhuset, varken väninnan eller jag hittade det vi ville ha så det blev inte mycket handlat. Men vi åt en god lunch i a f och jag fick med mig några smågrejer hem. Nu dröjer det innan vi åker dit igen, högsäsongen börjar ju nu och då är det så mycket folk och det orkar varken jag eller hon med. Men till hösten åker vi igen   


På lördag är det dags för årets semesterresa. Jag, älsklingen och hans killar åker bil upp till Lofsdalen i Härjedalen för en vecka där i hans pappas stuga. Vi skall spendera veckan med dem där. Jag har aldrig varit så högt upp i vårt land så jag är spänd av förväntan. Det är ju hemskt vackert där uppe så räkna med fina bilder här inne. Skall försöka blogga när jag är där, på mobilen. Det är väldigt vackert i naturen just nu här hemma också, jag är så glad i min dunge jag har utanför mitt köksfönster och balkong, det är så lummigt och grönt och skönt     


Ha en finfin vecka!    Tjingeling!   


   


 
 
wiper

wiper

9 juni 2022 08:50

Jag tror jag Grattade dig på fb men Grattis igen på födelsedagen. Vilken vacker ros du fick av din toppenkille och han verkar ha så bra familj också. Du är verkligen värd att fira för du är en toppentjej som klarat av mycket. Önskar dig allt gott i framtiden.

Härlig promenad du och din kille tog. Fina bilder och så vackert det är där. Min högkänslighet gör att jag inte kan besöka Ullared. Det är för stort, för mycket folk och hög volym. Jag hade nog blivit sängliggande dagen efter ;)

Vilket fint ställe din kille och hans kompisar skall åka till

Ha nu en skön torsdag fina du
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

10 juni 2022 11:05

Tack vännen! ♥ Ofta blir jag ju sängliggande av sådana saker också. Men de senaste gångerna jag och väninnan varit i Ullared har det varit så lite folk där så det har inte varit någon hög volym alls och visst är det jättestort och man blir lite vimsig emellanåt.
Nu tror jag du fått det hela om bakfoten vännen :-) Det är jag, älsklingen och hans söner som skall åka upp till Härjedalen i morgon.
Ha en fin helg! Kramisar! ♥

 
wiper

wiper

10 juni 2022 16:37

Jag ser lite fel just nu för jag har fått så mycket sämre syn på det ögat som skall opereras. Nu får jag börja att förstora upp så jag ser ordentligt vad jag läser ;) vilken miss ;)

Ha det bra och sköt om dig
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

17 juni 2022 00:11

Vad jobbigt för dig att du ser så dåligt. Skickar kramar till er båda från Lofsdalen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards