Alla inlägg den 17 juni 2022

Av Pisan - 17 juni 2022 00:07

Halloj! Här kommer några rader och bilder från min vecka i Lofsdalen. Bilden ovan och bilden nedan är tagna på Flatruet.

Har det jättebra här uppe i Härjedalen. Det är så himla vackert här, man blir helt tagen. Har gjort flera utflykter. Samma dag som vi var upp till Flatruet var vi även i Funäsdalen, där tog vi en fika på ett café med en helt underbar personal, vi satt ute på en balkong som var ställets uteservering.

Bullen var inte riktigt lika stor i verkligheten som den blev på bilden. Den var jättegod, det var en kardemummabulle.

Klockan är mycket men jag kan inte somna... Älsklingen ligger här bredvid och sussar så gott   

Renar har vi sett en del av, de dyker upp här lite då och då, gärna mitt i vägen    Det är första gången jag sett ren. Vilka horn de har!

Nu ska jag stoppa musik i öronen och förhoppningsvis somna. I morgon står det fisketur och besök på Uppvallens fäbod på schemat.

Ha det så fint, jag får se om det blir något mer inlägg innan jag kommer hem på söndag    Tjillevippen!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards