Direktlänk till inlägg 24 januari 2022

Så kan det ju bli ibland

Av Pisan - 24 januari 2022 11:29

 


Halloj! Ny vecka. Tråkigt måndagsväder, det är grått, helgrått.  Sitter här vid mitt köksbord med lite te kvar i muggen, har ätit frukost. Vaknade ganska tidigt för att vara mig, vid 8-tiden, men det tog ett bra tag innan jag kände att jag ville gå upp och fixa frukost. Låg där i sängvärmen och kollade på mobilen. Brukar alltid kolla nyheterna och fejjan och instagram, och mejlen på morgonen innan jag går upp. 


Har haft en fin helg. En ganska lugn sådan. I lördags fm åkte vi till Mölndals Galleria, jag skulle ju ha min tredje vaccination. Företaget som ordnar det här där i Mölndal har sin vanliga mottagning i gallerian men för covidvaccinationen hade de en annan, och mycet större lokal. Det hela var så himla effektivt ordnat, det gick som på räls, de hade rätt mycket folk som gick där och styrde upp. Måste ge dem betyg 5 av 5 för det här. Jag fick komma in innan jag skulle vara där och det hela gick jättesnabbt men så fick jag ju sitta i 15 minuter efteråt för att se så man inte får några bieffekter av vaccinet, akuta såna alltså. Då passade jag på att ringa lilla mamma så den kvarten gick jättefort. Sen gick vi till Espresso House och fikade, det var nästan tomt i deras lokal så vi passade på. Åt världens godast semla!! Sååå himla god   Vi frågade om man kunde få tomtelatte, om det gick fortfarande nu när julen dansats ut, och det gick bra. Guuud vad gott.  Men magen bråkade ju sen på eftermiddagen/kvällen, likadant för min älskling som också har lite problem med magsyran. Så nu får det dröja innan det blir kaffe igen, tur att vi gillar te också   


Och igår blev det mer godsaker. Vi var hos lilltrollet på fika, hon hade bakat morotskakebabka med frosting. Också himmelskt gott! Men det blev te till. Hon har nu fått det jättefint i sin lilla etta, hon har köpt en soffa och det blev jättebra med den i hennes rum. Förut hade hon inte så mycket sittplatser, men det gör det ju nu. Och så fick vi träffa nye pojkvännen, som var jättego och trevlig    Och efter att vi varit där så var det dags för mig att åka hem. Älsklingen skulle iväg på innebandymatch med killaget han är ledare för vid 18-tiden och så skulle det ju ätas middag innan och skulle han köra hem mig efteråt så hade det blivit en jädra massa körande igår så då var det bättre att jag åkte hem redan efter att vi varit hos lilltrollet, det är nästan på vägen till honom ändå. Och jag satte mig att titta på Star Trek på Netflix när jag kom hem så mig gick det ingen nöd på även om det var tråkigt att det liksom blev en halv söndag med älsklingen. Men så kan det ju bli ibland, det får gå bra det med   


Nu har jag börjat städa undan julen, igår åkte ljusstaken ner och har plockat undan mycket och lagt på min soffa, när allt är ihopsamlat skall det ner i min kista som jag använder som soffbord. Har lite kvar att plocka undan. Tar det lite pö om pö när jag orkar. Som tur är satte jag ju aldrig upp några julgardiner, det känns rätt bra nu.


Ha en finfin måndag och vecka!   Tjillevippen!   

 
 
wiper

wiper

24 januari 2022 12:18

Sånt väder har vi också i dag. Vad fint du gjort det härinne. Vad härligt att det gick så bra att ta vaccinet och att dom hade gjort det så effektivt och välordnat. Sånt betyder mycket.

Så härligt med en fika efterråt för man måste ju få fira lite ;). Skönt att det var så tomt där för då slipper man oroa sig

Härligt med en sån god semla och tomtelatte lät spännande. Det din dotter bakat lät supergott. Vad mysigt hon fått det i sin lägenhet. Du har såna fina döttrar och dom är så kreativa precis som du. Vad kul att få träffa hennes pojkvän och att han var en bra kille

Jag städade ut julen för tidigt för det var så trist när vi inte träffade nån på julen för andra året i rad. Nu måste det bli bättre nästa jul.

Ha nu en skön början på veckan
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

25 januari 2022 13:27

Tack! ♥ Det var inte dumt alls med en fika efter sprutan. Har fortfarande inte blivit av med julen, den vägrar att ge sig av.... (= jag har ingen ork) Men har hört att julen varar ända fram till påsk :-) Kramis! ♥

 
Andy

Andy

25 januari 2022 16:26

Här åkte julen ut för två veckor sedan, nästan så att den inte har hänt. :-)

http://resor.dorik.io

Pisan

26 januari 2022 12:01

Jag ville ha ut julen då med, men när orken tryter så får man vänta... ♥

 
Nilla

Nilla

25 januari 2022 19:38

Skönt att det rullade på vid vaccineringen. Och så mysigt med fika efteråt. Kramis

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

26 januari 2022 12:00

Ja, tänk att det är så mysigt med fika :-) Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards