Alla inlägg den 17 maj 2021

Av Pisan - 17 maj 2021 12:24

 


Halloj! Ny dag, ny vecka. Och här sitter jag efter att ha ätit en väldigt sen frukost. Vaknade tidigt men låg kvar i sängen och somnade om. Kom upp sent. Och när jag precis kommit upp ringde det på dörren. Det var reparatören som var här förra veckan och fixade diskmaskinen (japp, den har pajat igen....). Eftersom den lilla luckan som man lägger diskmedelstabletten i inte öppnar sig när den ska så beställde han en ny sådan och det var den han kom med nu och skulle byta ut. Men det var inte det han var här för från början. Men strunt samma, maskinen funkar nu. Det jag skulle berätta var att den här reparatören är nog den mest pratsamma hantverkare jag någonsin stött på i mitt snart 53-åriga liv. Herregud säger jag bara.... Första gången han var här höll han låda minst en halvtimme efter att han var klar med det han skulle göra. Han t o m visade bild på sin sommarstuga. Han babblade om allt möjligt och det var inte det att han blev förtjust i mig för han babblade på om sin fru också, och sina ungar, och sina barnbarn och en massa annat. Jag slutade lyssna efter ett tag för jag orkade inte lyssna.... Nu tror ju inte jag att min diskmaskin kommer funka som den ska tills den en dag om många år dör för jag är övertygad om att jag har fått ett måndagsexemplar och det kommer komma mer fel på den. Men förhoppningsvis får jag en annan reparatör nästa gång..... Så min frukost blev väldigt sen idag.


Och det är lågtryck. Och det känns. Är rejält lågtryckssjuk. Igår hade jag en enorm huvudvärk hela dagen, vaknade med den. Den är inte helt borta än men det är betydligt bättre än igår. Det blir lugnt här idag, väldigt lugnt.


Hoppas du har en fin måndag!   Tjillevippen!  



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards