Alla inlägg den 4 maj 2021

Av Pisan - 4 maj 2021 14:16

 


Halloj! Kolla, ett inlägg till!   Nej, jag har inte fått solsting. Det regnar. Och jag har hamnat här vid datorn istället för på balkongen, där hade jag varit nu om solen lyst. Istället har jag laddat "pottan" (slowcookern) med kycklingfiléer i bitar och mango chutney, och lite lök. Och så har jag röjt på köksbänken, diskmaskinen var inte tömd och då väller det över med smutsig disk i diskhon.... Det tog sin lilla tid att få ordning på det + att torka rent ordentligt på bänkarna. 


Igår när jag satt i min lilla pysselhörna och gjorde kort gick pallen jag satt på sönder och jag föll handlöst bakåt ner på golvet. Jag slog i svanskotan rejält så jag har riktigt ont. Även vänster sida av ryggen och känner mig som jag fått slag där på. Även bakhuvudet åkte i golvet, är öm där med. Även ena armen fick rejält med stryk. Känner mig som ett stort blåmärke hela jag. Så vilt kan det gå till när jag pysslar   Skall sluta upp med att sitta på pall där. Ska ta dit en köksstol tills jag fixat med nåt bättre.

Det har blivit lite kortmakeri sista dagarna, här är ett par av dem:


   


Ha det så fint godingar!   Tjillevippen!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards