Alla inlägg den 2 maj 2021

Av Pisan - 2 maj 2021 11:47

 


Halloj! En hel vecka sen jag uppdaterade här. Jag har fortfarande en bukett blommor på bordet. Men den är inte lika stor längre, har fått rensa bort en del som vissnat. Bilden tog jag dock när buketten var ny.


Som vanligt nuförtiden så har här inte hänt någonting speciellt. Det har varit sol nästan varje dag så jag har suttit ute en del. Det har inte varit sol hela tiden utan det har varit till och från, vissa dagar har det varit en hel del moln emellanåt och vissa dagar långa perioder med blå himmel. Så näsan har verkligen fått sol så det räcker. Just nu är det grått. Igår hade jag nog kunnat sitta ute men var inte på humör, var rejält låg. Jag satte mig och pysslade istället. Med musik på, på hög volym (ja, jag gillar tyvärr det....  ) Det blev Il Volo och Josh Groban. Nu börjar det ju närma sig Mors Dag och jag har köpt på mig en stansmall med den texten, så här blev mitt kort till min kära mor:


 


Gjorde ett Grattiskort också i samma format, slimeline:


 


Ingen av bilderna blev speciellt bra. De visar inte de rätta färgerna. Så blir det ibland....


Under en ganska lång tid nu har jag inte kunnat titta på film eller serier som jag brukar. Jag kan inte koncentrera mig, det bara inte går. Så det har blivit slötittande på tablå-tv. Det är det enda jag orkat med. Igår kollade jag på Morden i Midsomer och i fredags blev det Masked Singer (tycker det är ett jätteroligt program   ). När det var slut så blev det väl mest zappande. Det blir mycket av det nu, zappande. Vet inte vad annars jag kan göra när hjärnan är som den är just nu. Jag kommer i o f s i säng lite tidigare än när jag sitter och sträcktittar på någon bra serie.

Ikväll kommer det ännu ett avsnitt av Morden i Midsomer så det blir nog att jag kollar på det. Men innan vi kommit till kvällen skall här tvättas och bytas rent i sängen. 


Ha en finfin söndag!   Tjingeling!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards