Alla inlägg den 1 juni 2020

Av Pisan - 1 juni 2020 12:21

 


Ja, välkommen juni, första sommarmånaden. Och vilket väder! Fast idag kommer det nog bli olidligt.... Tur jag har parasoll. Och numera har jag också 2 härliga stolar där ute. Fick dem i födelsedagspresent igår. Fyller inte förrän på onsdag men igår var vi hos mamma och pappa och storasyster. Vi satt ute och höll avstånd. Så jag fick de där stolarna av mina tjejer. Här sitter jag i en av dem:


 


Där satt vi länge och hade det mysigt. God fika blev det med:


   


Detta är alltså kärlreksmumsbullarna som dottern bakade härom dagen. De var såååå goda! Speciellt tillsammans med glassen lilltrollet gjort också. Den var verkligen god den med. Hade en jättefin dag. Enda smolket i bägaren var min vänstra skuldra. Den värker nåt så infernaliskt. Tog tabletter men det hjälpte bara ett par timmar. Och nu när jag kom upp, efter att ha sovit läääänge, värker den ännu mer.... Har tagit tabletter nu med men det tar ett tag innan de hjälper, c:a 1,5 till 2 timmar. 

Och min mamma blev jätteglad för nattlinnena jag köpt åt henne i mors dagpresent. Av mor och far fick jag pengar i födelsedagspresent. Fick fina saker av äldsta dottern. Och av lilltrollet fick jag jättefina sängkläder, hade önskat mig nya för de jag har är så himla slitna. Dessa grejer har jag inte fotat än. Det kommer i nästa inlägg.


I lördags morse kom sängstommen jag beställt hos IKEA. Igår satte lilltrollet igång med att montera den. Tror ni det gick bra? De olika delarna är så dåligt gjorda, de passar inte ihop. Hålen till skruvarna matchar inte, det går alltså inte att få in en skruv.... Så jag skall ringa IKEA idag. Jag vill inte ha nån ny sängstomme heller. Jag får fortsätta sova på golvet tills vi hittat på någon annan lösning. Gissa om jag var förbannad igår kväll??? Jag var rasande och IKEA skall vara glada över att de inte har öppet sin kundtjänst längre än till kl 18....   Nu har jag lugnat ner mig. Det brukar gå över ganska fort när jag blir urförbannad. 


Ha en finfin måndag!     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards