Alla inlägg den 19 april 2022

Av Pisan - 19 april 2022 16:52

 

Halloj! Så var den här påsken över. Jag har haft det jättebra. Vädret har varit underbart    och jag har haft det lugnt och mysigt. Det har blivit god mat och jag träffade mina föräldrar några timmar i lördags. Jag kom hem igår på sena eftermiddagen. Och även idag har vi underbart väder, 20 grader och sol. Har suttit ute på balkongen större delen av dagen. Jag har precis ätit lite middag och skall snart förflytta mig till pysselrummet, skall göra ett kort som lilltrollet skall få, hon fyller 24 på lördag. Hon kommer inte vara hemma då, så kalas tar vi senare. Hon och pojkvännen åker till Gdansk på långweekend, han fyller år idag så de tänkte att istället för att köpa presenter till varandra så gör de den här resan i stället. Så på fredag kväll flyger de till Polen.


Jag var ju hos optikern förra onsdagen. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Det var inga problem med synen utan de hade inga bågar som jag kände "Wooow, de vill jag ha!" för. Det var inte som jag hade sett på deras hemsida att de bågarna jag har nu fortfarande fanns. De hade ett par som var nästan likadana i samma märke, de var bara liiite mindre. Men jag tog dem. Det kommer bli bra. Jag skall dit nästa onsdag och hämta dem. Så där blev jag nästan 8000 kr fattigare.... 


På torsdag skall jag träffa väninnan men vi har inte bestämt vad vi skall göra, kanske blir det en fika här hemma eller så åker vi iväg någonstans, det får vi se då. Idag har jag ju varit ute på balkongen och det blir nog en repris på det i morgon för det fina vädret skall ju hålla i sig ett par dagar till. Och på fredag hämtar älsklingen mig, precis som vanligt när det blir helg. Veckorna rullar på, snart är sommaren här. Idag känns det verkligen så eftersom vi haft så varmt. Men det är dåligt med knoppar på träden här utanför, det är ju ekar och det är de träd som får sina nya blad sist på våren. Men gräsmattorna är gröna och på måndag kommer den årliga containern till gården så man kan slänga större saker och slipper åka iväg och göra det, himla bra   Denna container är ett säkert tecken på att sommaren närmar sig.


Jag hoppas att du haft en fin påsk och får en fin vecka   Tjillevippen!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards