Direktlänk till inlägg 12 april 2022

I morgon vet vi hur det blir

Av Pisan - 12 april 2022 12:30

 


Halloj! Så var vi inne i påskveckan. Och jag som tycker att det var i förrgår det var jul.... Jag påskpyntar bara här inne i bloggen, låter hönorna och det andra ligga kvar i påsklådan i klädkammaren i år. Jag skall ändå inte vara hemma under påsken, är med älsklingen då. 


Jag håller fortfarande på att snora och hosta och orken är lika med 0. Gick iväg för att posta ett paket och påskkorten igår, en liten promenad bara och jag blev genomsvettig och matt och låg i soffan resten av dagen sen. Satte mig först på balkongen men solen brände så att det kändes jättejobbigt med min snoriga näsa och det blev som ett tryck över pannan så jag gick in och lade mig i soffan istället.... Är såååå less på den här skiten nu. Nu har det gått 3 veckor. Varför blir man helt klubbad av en vanlig förkylning när man är en fibris? Det blir ju t o m värre än en mansförkylning.... Men i morgon skall jag iväg på synundersökning, det är dags för nya brillor nu, trodde ju att jag skulle vara frisk tills nu, hoppas jag orkar bara, det blir ju några timmar hemifrån. De brillor jag har nu åker av och på hela tiden, det progressiva i mina nuvarande brillor är för svagt så jag måste ta av dem när jag skall läsa på något. Har haft dessa i 4 år nu. Var inne och kollade på nätet vad de har för bågar dit jag skall, de jag har nu finns kvar och jag trivs så himla bra med dem så kanske är jag så tråkig att jag tar samma båge igen. De är slitna så jag kan inte bara byta glasen utan måste ha nya bågar också. Ja ja, i morgon vet vi hur det blir    Jag kommer i a f vara helt slut efteråt det är nåt som är säkert. 


Idag blir det lugnt i a f. Ev skall jag sätta mig och göra ett födelsedagskort, lilltrollet fyller 24 snart. 


Ha en fin tisdag och en riktigt GLAD PÅSK!   Tjingeling!   


 



 
 
wiper

wiper

13 april 2022 08:27

Vad påskfint du gjort på din blogg. Vad trist att du inte blir av med den jobbiga förkylningen. Sist jag var förkyld så satt det i i över 3 veckor också. Vi har så få påsksaker men vi tar fram några i dag och nån påskduk.

Jag har haft mina glasögon i 7 år så dom börjar bli slitna men jag måste genomgå minst en operation till innan jag kan köpa nya. Hoppas du hittar några du trivs med.

Hoppas du snart är frisk igen

Glad Påsk
Varma kramar från oss båda
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

14 april 2022 14:43

Tack vännen! ♥ Ja den här förkylningen är extremt seg.
Det gick bra hos optikern igår. Men det var svårt att hitta några bågar som jag kände var jag. Det slutade med att jag tog en uppdaterad variant av de jag redan har, de är liiite mindre än de jag har nu men inte mycket så det blir nog bra. Skall hämta dem om 2 veckor. Och dyrt blev det.... Men det visste jag ju. Hoppas dina ögonoperationer kommer gå bra, när är det dags för den första av dem? Glad påsk och kramisar från mig till er båda! ♥

 
Vicki

Vicki

14 april 2022 22:42

Då har du något trevligt att se fram i mot i påsk när du skall åka iväg.

Glad Påsk
Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

19 april 2022 10:48

Jag har ju inte så långt att åka längre. Sen c:a 1,5 år tillbaka är jag inte tillsammans med han i Småland längre. Nu har jag nya (sen 10 mån tillbaka) kärleken på hemmaplan :-) Jag har haft en fin påsk och jag hoppas att du också haft det. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

15 april 2022 21:27

Vad bra att det gick bra att fixa glasögon och som du säger så är det dyrt. Jag står i kö några månader för första operationen. Det är ett sånt långsamt förlopp så det kan ta flera år innan det andra ögat behöver opereras men den första operationen kan ge grå starr och det har den gjort så jag har många frågor att ställa till läkaren. Det blir nog inga glasögon i första taget.

Glad Påsk till dig och din familj. Thorleif hälsar till dig

kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

19 april 2022 10:46

Ja, det känns skönt att det gick bra, inga konstigheter alls. Och i nästa vecka skall jag hämta glasögonen, spännande :-) Hoppas ni haft en fin påsk, det har jag haft. Kramisar till er båda! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards