Direktlänk till inlägg 4 april 2022

Fortsatt hostigt och snorigt

Av Pisan - 4 april 2022 12:29

 


Halloj! Visst ser tårtan god ut? Den var så himla god, under chokladen var det ett lager marsipan och fyllningen smakde päron, godaste tårtan jag ätit på länge. I lördags hade vi den, vi hade lite kalas för älsklingens äldste son som fyllt 16 under veckan. Jag kände att jag orkade åka i fredags fast jag fortfarande hostade och snorade men inte smittade eftersom jag gått med den här skiten så pass länge och det skulle bli rätt lugnt under helgen så jag chansade på att åka. Första natten gick bra, hostade inget. Men natten till igår.... Hostade nog större delen av natten, men jag höll ingen vaken tack och lov, de hade sovit gott alla 3. Hur det var med grannarna vet jag inte.... Så det blev inte många timmars sömn. Men inatt har jag sovit bra, har inte hostat. Var på vc i torsdags och fick luftrörsvidgande inhalator utskrivet. Hade ruskiga pip och väsanden i bröstet och sköterskan jag pratade med på telefon tyckte att en läkare skulle lyssna på det hela. Nu låter det inte alls lika mycket och jag kan sova utan att bli väckt av det hela tiden. Skönt. Nackdelen när man hostat så mycket som jag gjort nu i snart 2 veckor så hostar man ju "sönder" en del muskler i kroppen, först var det på sidan av bålen men där känner jag inget nu. Just nu är det nacken. Har så jäkla ont på vänster sida av nacken och det hugger nåt fruktansvärt när jag hostar. Och jag producerar fortfarande määäängder med snor. Fick tips av dr att köpa en sån där spruta som man sköljer rent näsan med, med saltvatten. Men som sagt så är det fortfarande ändå mycket snorande här. Det kommer ta tid att bli av med den här skiten, nu gäller det att hålla sig undan andra virus för immunförsvaret är ju verkligen nedsatt just nu och kommer behöva ett bra tag att återhämta sig. Hela denna veckan kommer jag vara hemma, även helgen för älsklingen skall iväg på innebandycup. Jag är välkommen att följa med men känner att även om jag blir bättre i veckan så är tempot för högt för mig, det kommer bli väldigt intensivt under hela helgen. Då mår jag bäst av att vara hemma. Och hålla mig ifrån stora folksamlingar där virus trivs och frodas. Har ju i vanliga fall svårt för högt tempo, man orkar ju oftast inte sånt som fibris.


Har inte så mycket mer att berätta, det händer ju inte så mycket när man är sjuk och håller sig hemma och inne. Men jag hoppas att du mår mycket bättre. 


Ha en fin vecka!   Tjillevippen!   

 
 
wiper

wiper

5 april 2022 09:11

Tårtan ser helt fantastisk ut, jag vill bara hugga in på den ;)

Så trist att du varit sjuk så länge och hosta är det värsta som finns. Man blir helt slut av hosta. Skönt ändå att du kunde åka iväg och fira din killes son. Som du säger så påverkas muskler lite överallt av hosta. När jag blir sängliggande sjukdom så blir nacken så påverkad så jag får både ont och dimsyn.

Skönt att du är lite bättre nu och som du säger så ställer fibro till det.

Krya på dig vännen
Stor varm kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

5 april 2022 12:42

Tack, behövde den kramen ♥ Idag känner jag mig sämre igen, är så fruktansvärt trött och det är tjockt i näsan. Har precis kommit upp, somnade om i morse. Hoppas ni har en fin tisdag. Kramis! ♥

 
Bittan

Bittan

6 april 2022 17:49

Hej! Oj vilken god tårta Ni ätit och så vacker!
Du får krya på dig! Jag har skickat sms tiĺl dig idag.❤
Kram från Britt-Marie

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Pisan

7 april 2022 11:29

Ja, visst är den fin och god var den med ♥ Tack! ♥ Kramis! ♥

 
Vicki

Vicki

14 april 2022 22:44

Tårtan såg verkligen god ut !

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

19 april 2022 10:47

Den var jättegod. Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards