Direktlänk till inlägg 18 augusti 2020

Gå och dra nåt gammalt över sig

Av Pisan - 18 augusti 2020 10:56

 


Hallojsan! Nu var det ett tag sen jag skrev här, nästan en hel vecka sen. Men inget speciellt har hänt och jag har inte gjort något speciellt. Tycker tillvaron är bra trist just nu och det är flera saker som gör att det känns så. Dels så gillar jag inte tropisk värme och jag har haft ont i magen och mycket huvudvärk sista veckan. Och så saknar jag älsklingen, vet inte när vi ses nästa gång ju.... Och så är det förbannat trist när man inte kan umgås med vänner och familj. Den här j-a coronan kan gå och dra nåt gammalt över sig nu tycker jag. 


Bilden ovan är tagen förra sommaren ute i skärgården. I sommar har jag knappt tagit några bilder alls. 


 


Men den här är alldeles nytagen, tog den precis. Den står i mitt köksfönster och ääääntligen blommar den, har haft den bakom gardinen i flera år. Visst är den fin? 


 


Gjorde det här halsbandet och örhängena förra veckan. Min kära vän som fick armbandet, som jag visat i ett tidigare inlägg, beställde halsband och örhängen som passar till   


Det är tomt i hjärnan, vet inte vad jag skall skriva, som jag skrev ovan så händer det inte mycket.


Ha det så fint och var rädd om dig!   Tjingeling!   

 
 
Nilla

Nilla

19 augusti 2020 11:43

Ja du den där jäkla coronan. Det känns som vi bara varit hemma och donat i trädgården hela semestern och inte umgåtts med någon, knappt ens barnen. Kramisar

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

19 augusti 2020 12:17

Ja, den där jäkla coronan.... Blääääää!! :-(
Kramis! ♥

 
wiper

wiper

20 augusti 2020 08:54

Jag känner precis som du. Jag klarar inte heller värmen. Förstår att du saknar din kille och även andra i din närhet. Nu är man så less på denna corona så man blir deppad.

Vacker orchidee du har i fönstret. Vilket vackert smyckeset du tillverkat. Förstår att hon blev glad.

Jag börjar själv få bloggtorka och orkeslöshet.

Sköt om dig
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

20 augusti 2020 11:03

Äntligen skall det ju bli lite svalare, i a f till helgen. Bloggtorka är bara förnamnet. Men det blir bättre. För på lördag åker jag till Småland på 1 vecka! Hurrraaaa!! :-)
Ha det fint vännen! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards