Direktlänk till inlägg 26 december 2016

Annandag jul

Av Pisan - 26 december 2016 10:45

 

Hallå där! 


Så var det annandag jul. Redan. Julafton gick i ett huj, likaså gårdagen juldagen. Men igår blev det bra mycket lugnare här. Jag gick i nattlinnet hela dagen    Efter frukost började jag pyssla med lite örhängen. Fick flera örhängen i julklapp av lilltrollet och ett par av storasyster. Jag hade önskat mig strassörhängen och ett par örhängen jag sett på Indiska. Lilltrollet var ju i London för några veckor sen och hon hade köpt 5 par till mig där.... Och örhängena från Indiska fick jag av storasyster.


 


Några av dem har såndär krok och jag bytte ut dem mot krokar i silver - det gör jag alltid på såna örhängen. Och så är ju dessa strassörhängen sååå fina att det kändes synd att lägga dem i askarna där jag förvarar mina örhängen. Så jag tänkte göra en skiva av nåt slag med plyschtyg och spikar eller nålar att hänga upp dem på. Men i mina gömmor så hittade jag en halsbandsdisplay i svart sammet. Den använde jag när jag sålde smycken på ett café här i byn för några år sen. Den blev ju perfekt att hänga upp örhängena på. Så nu står den så fint i en hylla jag har och man ser de fina örhängena   Gjorde även ett armband som var en beställnig - snart är det på väg till dig Lena!   


 


Och mat finns det kvar efter julafton så vi behövde inte laga middag vilket jag tycker är toppen! Det räcker till middag idag med   


Vi hade det jättemysigt och fint på alla sätt och vis på julafton när mamma och pappa var här. Vi hade julklappsutdelning och vi körde även julklappsspelet som vi alla tycker är jätteroligt   


Skrev ju häromdagen att jag skulle färga håret. Det blev inte av, jag orkade inte. Men idag blir det av, även om jag har huvudvärk. För jag m å s t e göra det idag, kommer inte hinna med det under veckan, åker till älsklingen redan på torsdag. På fredag skall vi gå och se Hundraettåringen på bio, skall bli kul  Läste just recensionerna om den och det var ingen fin recension. Den är sämre än föregångaren och "sämre än en Jönssonligan-film". Men det bryr jag mig inte om, jag vill bilda min egen uppfattning och kan inte tro annat än att den är underhållande.


Nu skall jag äta frukost och sen blir det badrummet som gäller en stund, med färg i håret och i ögonbryn. Ha en finfin annandag jul!    


 



 
 
Ingen bild

Lena S

26 december 2016 13:48

Vilka fina örhängen fått.
Jag ska också göra nå upphängning för mina. Nu har jag dom ligger i en skål, jag orkar ju inte leta upp ett lika par där i.

Kram 💖

Pisan

26 december 2016 14:49

Ja, de är jättefina. Jag har mina andra örhängen liggande i var sin lufttät påse som jag har i askar, då håller de sig fina och blir inte fula i metallen. Kramis! ♥

 
Ingen bild

Lena S

26 december 2016 14:02

Va kul! Jag väntar vid brevlådan 😀
Kram

Pisan

26 december 2016 14:47

Hoppas få iväg det i morgon :-) Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

26 december 2016 21:01

Åh vilka fina örhängen 💖

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

27 december 2016 08:51

Ja, det är jättefina, blev sååå glad :-) Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

27 december 2016 08:18

Än en gång, riktigt fina örhängen, skoj att fixa så de är upphängda istället för att de ligger i en låda.

Färgning av håret ja,,, jag ska iväg och klippa mig den 5:e januari, vill vara nyklippt innan jag åker till Uppsala igen.
Sedan ska jag inte färga håret nå mer, utan jag kommer att köra blondering istället.
Visst, jag trivs i det röda, men jag trivs även i det riktigt blonda, plus att håret blir ju bra mycket stelare v en blondering.

Jag gillar när det finns rester kvar att äta,,, vi har ätit julbord 3 dagar efter varandra nu,, men idag ska vi äta något helt annat.
Kanske stuvade makaroner och köttbullar (visst, en del av julbordet, men jisses såå gött).

Ska bli roligt att höra vad du gillade den filmen ni ska på.
Brukar väl alltid vara så, att film nr. 2 är liiite sämre.

God Fortsättning kära du.. // Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

27 december 2016 08:50

Ja, det är ju kul om man ser de fina örhängena. Hade ofta slingor i håret förr när jag jobbade och hade normal inkomst, det går ju inte nu när man är pensionär. Så jag får färga på med hårfärg från GeKås för 25 kr...
Stuvade makaroner är ju såååå gott! Men tyvärr så kan jag inte äta pasta längre, IBS-magen tillåter inte det :-( Samma här; julbord 3 dagar på raken. Men idag blir det fajitas, nu blir det inte nån julmat förrän nästa jul. Men gott var det :-)
Kramisar från mig! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards