Direktlänk till inlägg 8 december 2016

Ibland är jag nästan dum i huvet på riktigt...

Av Pisan - 8 december 2016 10:58

                          



Ja, åt h-vete med allt! Nu skiter jag i det här!! Är så förbaskat trött på att gå i röran här hemma. Jag åker till älsklingen istället. Skulle egentligen åka i morgon men jag åker redan idag. Fick ett bryt på det här i förrgår, kände att jag kastar in handduken snart och tårarna sprutade    Men efter att ha varit hemifrån igår några timmar så kändes det lite bättre på  kvällen. Men nu är det jobbigt igen. Idag sätter de upp lister runt fönstren i alla rummen. Det går lååååååångsamt.... Det märks att de inte jobbar på ackord.... De kommer inte vara klara när jag skall gå sen vid 1-tiden.


Måste också berätta om vilken förbaskad klant jag är. Ibland är jag nästan dum i huvet på riktigt tror jag.... Igår åkte jag ju till mina föräldrar, åkte redan vid 8-tiden. När jag kom fram fikade vi, jag hade köpt med mig bullar och bröd från stenugnsbageriet här i byn och satt och pratade och hade det jättetrevligt. Sen blev jag trött och gick och lade mig för att vila lite. Då körde alarmet på min mobil igång, det var dags att byta morfinplåster. Himla käckt att jag hade med mig ett sånt då.... Det hade jag ju inte    Hade inte en tanke på att det var dags för byte innan jag gick hemifrån. Jag byter var 3:e dag. Jag hade tänkt stanna hos mamma och pappa till kvällen. Men det fick jag ju ändra på. Efter en timme var jag genomsvettig och  superdarrig av abstinens. Som tur var hade jag Citodon och Sobril i handväskan. Det funkade faktiskt, men jag vågade ju inte stanna så länge som jag tänkt för jag visste ju att när tabletterna gått ur kroppen så kommer ju abstinensbesvären tillbaka..... Så jag fick åka hem vid 16-tiden. Kan tala om att nu ligger det ett plåster i min lilla necessär som jag har med mig i handväskan. Kommer alltid se till att jag har ett med mig i framtiden. Man lär så länge man lever   


Ha en finfin helg godingar!   


 

Detta är gjort av pepparkaksdeg. Har snott bilden från fejjan.




 
 
Nilla

Nilla

8 december 2016 13:43

Tycker du gör rätt i att fly från röran. Här bytte de fyra fönster och satte upp foder och lister på ett par timmar. Kram

http:///mittlivmedme.blogg.se

Pisan

13 december 2016 08:10

Det var så jag tänkte; ska det ta så in i h-vete lång tid till detta? Även om jag inte är nån snickare eller har gjort det själv nån gång så förstod jag ju att så jäkla lång tid skall det inte ta. Kramis! ♥

 
Morsan

Morsan

8 december 2016 15:23

Ja, du! Det är inte lätt att ha en hjärna som lätt glömmer även sånt som man själv borde ha koll på, men dum i huvudet är du ABSOLUT inte. Jag lyckas jag med mellan varven, men tyvärr har älsklingen lite svårt att förstå att det har med sjukdomen att göra och att det inte handlar om slarv.
Bra att du rymmer bygget och åker till älsklingen. Ha en toppen skön helg.
Kramisar!<3 <3 <3

http://https://kaffemedmorsan.blogspot.se

Pisan

13 december 2016 08:13

Förstår hur det känns, min äldsta unge har också svårt att förstå att jag och hennes syster inte slarvar utan det är vår fibrohjärna som varit i farten. Det var jätteskönt att få komma härifrån. Det tänker jag speciellt just nu när det borras och låter nåt så in i bänken.... Kramis! ♥

 
Ingen bild

Lena S

8 december 2016 17:38

Förstår att du drar hemifrån. Hoppas det är klart när du kommer hem.

Va irriterande med plåstret. Förstår att du inte vågade stanna så länge som du tänkt. Min väska är som ett gående apotek. Där finns allt jag kan tänkas behöva och lite till, om och ifall... 😀😀

Ha det så mysigt med kärleken nu.
Kram ❤

Pisan

13 december 2016 08:18

Trodde att det skulle vara klart när jag kom hem, men tror du inte att badrummet är missat, där har de inte satt upp några lister.... Och fönsterbrädorna har inte blivit uppsatta heller :-(
Jag har också ett portabelt apotek med mig när jag går hemifrån, men på nåt vis så har jag inte lagt ner nåt morfinplåster däri. Vet inte varför, har väl tänkt att det byter jag ju hemma, det skall jag väl inte behöva ta med mig eller nåt sånt... Men nu finns det med i väskan :-) Har allt möjligt med mig jag också, man vet ju aldrig vad man kan behöva :-) Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

9 december 2016 01:18

Wow, vilken bild.

Jo tack, jag vet vad det är när man glömmer...
Sant ordspråk detta "Man lär sig genom sina misstag".

Ha nu en helt underbar helg hos ditt hjärta..

Kramar om.. // Annelie <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

13 december 2016 08:20

Ja, det är verkligen ett sant ordspråk! Har haft det jättemysigt och skönt. Kändes trögt igår när jag skulle bege mig hemåt, hade gärna stannat några dagar till. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

13 december 2016 18:21

Vad fint du gjort härinne. Gillar din bakgrund.

Så jobbigt att inte det blir klart nån gång. Jag skulle också bli galen på sånt. Förstår hur du kände det. Skönt att du kunde åka till din kille så det sen kändes bättre.

Det var ingen höjdare detta med hormonplåstret men inte är du nån dumskalle för det, sånt händer alla. Varje dag håller jag på att glömma ta levaxinet för jag är inte van att ha livslånga mediciner ;)

Man lär sig alltid nåt av sånt och tur att du hade annan medicin som hjälpte lite

Vilka snygga ugglehus

Ha en skön kväll
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

14 december 2016 11:20

Ja, det är frustrerande att det drar ut så på tiden. Igår fick jag reda på att fönsterbrädor och lister runt badrumsfönstret inte kommer förrän efter nyår....
Det var jätteskönt att få komma bort ett tag.
Det är morfinplåster jag tar, inte hormonplåster :-)
Ugglehusen är gjorda av pepparkaksdeg och sockerpasta skulle jag tro. Ha en fin onsdag vännen! Kramis! ♥

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

14 december 2016 07:31

Skitjobbigt att ha hantverkare i hemmet. :(
Du är inte dum. Friska människor borde få pröva på att ha olika sorters sjukdomar en dag. Det är mer än ett heltidsjobb att vara ständigt sjuk. Vi borde ha fallskärmstavtal för att stå ut. :)
Jag är också trött på att försöka komma ihåg alla saker som ska med om jag sticker iväg någonstans. Bra att du "flydde".
Kram Bosse

http://bosseliden.wordpress.com

Pisan

14 december 2016 11:33

Ja, det är verkligen jobbigt. Men nu blir det inte så mycket spring här på ett tag, de kommer efter nyår och fixar det sista. Fast på fredag kommer de och skall ställa in köksfläktarna för ventilationssystemet skall igång nu.
Ja, vi borde ha fallskärmsavtal. Trodde ju aldrig att mitt minne skulle bli ett så stort problem som det blivit. Man får vara glad att man minns var man bor och vad man heter... :-D Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards