Alla inlägg den 15 juli 2022

Av Pisan - 15 juli 2022 10:41

 


Visst är det fint, huset? Jag säger ja tack till ett sånt om jag blir erbjuden ett   Det är ett av alla fina hus vi såg under veckan i Lofsdalen. Det är nu en hel månad sedan vi var där, jösses vad tiden går fort.


Jag sitter här vid mitt köksbord med te kvar i muggen, idag blev det äpple- och kanelte. Har precis fått i mig frukosten. Idag blir det förmodligen en balkongdag, solen  skall visst skina större delen av dagen. De senaste dagarna har det blåst nåt så in i bänken här. Då protesterar min kropp högljutt, har haft sån värk i benen framför allt men även i bäckenet och nacken. Och så har jag varit trött som bara den. Det har känts jobbigt för nacken att bära upp huvudet så jag har legat en del. Det hjälper inte att sitta och luta huvudet bakåt i soffan utan jag har fått ligga ner för att det skall kännas ok. Jobbigt.... 


I onsdags tog jag bussen till Partille, där äldsta dottern och mina föräldrar bor. Där mötte jag upp mamma och så tog vi oss till dotterns och hennes sambos lägenhet och vattnade. Det blev sista gången, på söndag kommer de hem igen. Efter det promenerade vi bort till centrum och gick lite i butikerna inne på köpcentret. När det blev dags för att käka lunch ringde vi pappa och så kom han och gjorde oss sällskap, vi åt god pizza.


Igår fick jag äntligen dammsugit här hemma, det var välbehövligt. Så idag kan jag ligga ute på balkongen i solen med gott samvete   


Ha en finfin helg!    Tjillevippen!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards