Direktlänk till inlägg 24 september 2021

Tredje helgen i rad

Av Pisan - 24 september 2021 10:55





Halloj! Ett inlägg till den här veckan! Men var ju tvungen att visa den fina ljungen jag köpte igår när jag och väninnan åter tog en tur till Alingsås. Vilket höstväder det var! Blåste som sjutton och spöregnade. Och idag skiner solen. Först åkte vi till Bolltorps handelsområde, där finns Rusta, Ö&B och Dollarstore bl a. Det skulle inhandlas en del nödvändigheter. Efter det åkte vi in till själva centrum av staden. Där skulle jag köpa strumpor av märket Happy Socks till mitt hjärtas yngste son som fyllde år igår. Men de var slut i den butik som brukar ha dem. Surt för jag hade planerat detta men nu får vi ta en extra tur på väg hem till mitt hjärta i eftermiddag istället till ett ställe som jag vet har dem hemma. Sen var det dags för lunch och vi gick till ett ställe som jag inte varit på förut. De hade jättegod lunchbuffé och vi blev proppmätta och orkade ingen fika...   Så vi begav oss hemåt, via Maxi där jag köpte ljungen. 


Så även den här helgen blir det födelsedagsfirande, det blir 3:e helgen i rad   Och även den här fredagen börjar jag dagen med huvudvärk. Det har blivit väldigt mycket av det den sista tiden. Tror jag skall ta upp det med min dr senare i höst när jag skall på årsbesök. Och nu när det verkligen blivit höst så har ju värken tilltagit precis som den brukar så här års. Likadant vad gäller tröttheten. Den blir värre och värre nu. Även om jag vet att det blir så här varje år så känns det hemskt jobbigt och tråkigt. Om ett par månader är orken 0 och jag ligger mest. Och nu är jag ju helt själv här hemma, hur ska det gå? Hur skall jag orka med att gå och handla och hämta mina mediciner? Och hemmet kommer ju bli en sanitär olägenhet.... Jag är, minst sagt, orolig inför kommande vinter. Men idag skiner solen och det är fredag och det känns bra!   


Ha en fin helg goa du!   Tjingeling!   

 
 
wiper

wiper

27 september 2021 08:04

Det var en jättefin ljungväxt och vädret är toppen just nu med sol, rätt vindstilla och 17 grader varmt på dagen. Happy Socks är tydligen ett populärt märke. Vad härligt du och väninnan hade det

Jag har mindre huvudvärk på hösten och mår som bäst då. Tänk vad olika man är men har man mycket huvudvärk så skall man nog gå till läkare. Sen kan det vara om man haft glasögonen länge. Jag måste nog byta snart själv.

Förstår att det är jobbigt med tröttheten för man vill ju göra saker och så sätter den käppar i hjulen. Jag hoppas du piggnar till snart och får känna dig lite bättre. Jag vet hur det känns att vara ständigt trött för det var jag i sista lägenheten i Vaggeryd. Var inomhus ibland en vecka och orkade ingenting. Det var hormonbalansen som var fel

Ha det så bra du kan vännen
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

27 september 2021 09:59

Ja, den är jättefin. Vi har mulet nu, men solen skall visst kika fram lite lite senare idag. Jag har haft min huvudvärk sen tonåren och jag är utredd på längden och tvären och neurolog har konstaterat att det är spänningshuvudvärk. Den är värre i perioder och ibland funderar jag på om det är nåt som är fel i nacken för det känns så, det är därför jag tänkte jag skulle prata med min dr.
Tack, ha det bra ni med! Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

29 september 2021 12:26

Det blir en stor omställning för dig att behöva göra allt själv nu. Kan du inte beställa hem matkasse så du slipper gå i matbutik och bära hem? Kramis

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

29 september 2021 12:36

Ja, det blir en omställning. Jag skall titta på det här med att beställa hem maten, det är ju smidigt. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

3 oktober 2021 12:38

Spänningshuvudvärk har jag rätt ofta också men det kommer nog från nacken men vet hur jobbigt det är. Bra att du pratar med läkare om detta.

Ha det bra
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

3 oktober 2021 13:16

Har hört någonstans att spänningshuvudvärk kan vara värre än migrän ibland. När det är som allra värst får jag ont i halva ansiktet också, alltid vänster sida och blir lite lätt svullen också. Får väl se vad dr säger, tror inte att han har så mycket att komma med ärligt talat. Ha det bra ni med! Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards