Alla inlägg den 21 december 2020

Av Pisan - 21 december 2020 12:00

 


Hej på er! Här kommer några rader från mig och en önskan om att du får en riktigt god jul. Har fortfarande väldigt ont i min arm och det går inte att sitta vid datorn. Men några rader måste jag ju skriva såhär före jul. I morgon åker jag och dottern och hämtar älsklingen och på söndag kör hon oss tillbaka dit, jag stannar där 1 vecka. Jag tror jag kan räkna på en hand de gånger vi träffats i år jag och min älskling.... Det har inte varit roligt och jag har mått så dåligt över detta. Hoppas nu vi får fira jul ihop utan elände, typ att vi skulle bli sjuka eller så. Man kan väl få vara ifred några dagar? Det räcker gott att jag är i stort sett handikappad p g a min arm/axel/skuldra.


 

Har suttit här vid datorn en liten stund nu för jag var tvungen att betala några räkningar, jag kommer ju vara borta hela nästa vecka. Skönt att det är gjort nu. Igår slog jag in de få julklappar som skulle slås in, fick jätteont i armen efteråt. Smörjer med Voltarengel 3 ggr/dag nu, och när det är som jävligast tar jag smärtpiller också.


 

Älskar den här bilden. Och eftersom jag inte fick in nåt inlägg till Lucia så blir det idag istället   


Idag står det dusch och att damma på agendan. Vardagsrummet behöver dammas, minns inte när det gjordes sist.... 


I år har vi ingen gran. Varken jag eller lilltrollet orkar släpa upp den från källaren och sen klä den bara för att plocka ner alltihopa igen efter nån vecka. Så känns det i år. Nästa år kan det vara helt annorlunda, det vet man ju aldrig, eller hur?   


I torsdags var jag hos tandläkaren igen. Han skulle fixa mina 2 övre framtänder ju. Jösses säger jag bara!! Jag hade ingen aaaning om vad de pysslade med i min mun trots att jag inte tog nån bedövning. Jag hade såååå jäkla ont i armen och skuldran där i den där tandläkarstolen. Allt mitt fokus gick till att hålla tårarna tillbaka. Det var den längsta halvtimmen i mitt liv. Tänderna blev jättefina tack och lov! Annars vet jag inte vad jag tagit mig till, både plåga och dåligt resultat hade jag inte stått ut med. Jag har ju ny tandläkare, tror jag berättat det. Han är sååå bra! Han är jättetrevlig - den gamla var ingen muntergök precis.... - t o m tandsköterskan har blivit glad, hon är kvar. 


Nu orkar jag inte skriva mer. Ha nu en riktigt, riktigt god och härlig jul!   Tjingeling!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards