Direktlänk till inlägg 26 november 2020

Det är lite mycket nu

Av Pisan - 26 november 2020 11:00

 


Halloj! Här sitter jag med solen i ögonen. Men jag klagar inte, är glad att det är ljust. De senaste dagarna har det känts som att det aldrig blir dag, det har varit mörkt hela tiden. Sitter här och dricker glöggte, det är jättegott. Lilltrollet köpte åt mig i te- och kaffehandeln inne i stan förra veckan. Frukosten är intagen men jag har varit uppe sen halv 8. Hade en tid hos min dr på vc kl 08. Och kl 09 hade jag tid hos diabetessköterskan för att lära mig hantera sprutan jag skall ta 1 gång/vecka nu. Det gick bra, det var inte alls svårt. Tog den på magen. Hos dr gick det väl sisådär.... Knölen på halsen var det ingen fara med, ska bara hålla koll på den så den inte blir större. Härom dagen fick jag ett konstigt "anfall", fick tryck över bröstet och upp på halsen och ut i ryggen samtidigt som jag kallsvettades och kände mig jättekonstig och matt.  Det hela gick över på några minuter. Jag satt och pysslade när det hände. Så det var i vila kan man säga. Min första tanke var kärlkramp, och min andra tanke var ångest. Tog upp detta med dr idag, och han höll med om att det var klassiska symptom på kärlkramp och man tog ett EKG. Det var förändringar på EKG:t så han ville egentligen skicka in mig akut till sjukhuset, när vi pratade om det så sade han att jag förmodligen hade fått sitta/ligga där i många timmar innan jag hade blivit bedömd av läkare. Så han fick mig att lova att direkt ringa efter ambulans om ett sånt här "anfall" inträffar igen. Han var väldigt tydlig med detta och upprepade det flera gånger. Men han skrev även en "brådskande" remiss till medicinkliniken på ett av våra sjukhus här. Jag borde höra från dem i nästa vecka trodde han. Och så fick jag svar på röntgen av axeln. Jag har artros i den. Han undersökte axeln och armen och konstaterade att jag också har en epikondylit, tennisarmbåge. Så han skrev en remiss till arbetsterapeut. För artrosen skall jag kontakta fysioterapeut. Och i eftermiddag skall jag iväg igen, skall då på cellprovstagning som jag blivit kallad till. Det är lite mycket nu känner jag....


Nu blev jag jättetrött och tror jag skall gå och lägga mig en stund. Ha en finfin torsdag!   Tjingeling!   

 
 
wiper

wiper

26 november 2020 15:17

Jag har försökt skriva en kommentar men när jag kommit en bit på väg så försvinner min kommentar så jag kommer in igen senare för att kolla om det är likadant då
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

27 november 2020 11:58

Vad konstigt! Men den här kommentaren kom med i a f :-) Kramis! ♥

 
wiper

wiper

26 november 2020 16:36

Nu testar jag att skriva en kommentar igen. Skönt att det inte var nåt farligt med knölen. Så vackert du gjort på din blogg. Tråkigt att du även fått diabetes och behöver sprutor. Min man har ju haft såna i många år men fått dra ner dosen.

Det lät skrämmande med anfallet du fick i går. Hemskt att man inte kan få all hjälp och prov direkt som förut. Sen corona kommit så är man inte prioriterad och det känns otryggt.

Tråkigt att du fått så många saker på en gång. Ibland kör det verkligen ihop sig. Känner med dig

Ha en så fin fortsatt dag som möjligt
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

27 november 2020 11:43

Tack! Kände att det var dags för lite jultema här inne :-) Jag har haft diabetes i 10 år nu. Det är inte insulinsprutor utan en diabetesmedicin, en ganska ny sån, som ska injiceras 1 gång i veckan bara. Jag hade inte velat åka in till sjukhuset idag ändå, jag är ju inte dålig och jag hade fått sitta på akuten i evigheter innan jag fått träffa en läkare. Tyvärr så är det så det är numera....
Idag har det varit lite väl mycket och jag är jättetrött nu. Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

27 november 2020 14:42

Men det där lät ju inte bra alls, skönt dock att din läkare tar det på allvar. Segt med artros och tennisarmbåge. Kramis ❤

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

28 november 2020 12:43

Nä, det känns inte så bra och det är verkligen segt med artros och tennisarmbågen. Blä.... Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards