Direktlänk till inlägg 18 november 2020

Jag fick som jag ville

Av Pisan - 18 november 2020 12:37

 


Hello hello! Börjar med en bild på fina rosa pioner, de är ju sååå fina och så behöver vi piggas upp med lite färg nu när allt är så grått och trist. Och jösses vad det blåser här idag, det känns i kroppen. Har om möjligt ännu mer ont, det är inte bara den här jädra infektionen jag har i kroppen som bråkar. 


Jag fick som jag ville, doktorn ringde upp mig istället. Det var sköterskan jag pratade med i måndags som föreslog det. "Det var precis det jag tänkte!" sade jag då. Kanonbra. Och han ringde igår morse. En halvtimme för tidigt, patienten han skulle ha då hade inte kommit. Resultatet av mina blodprover visade att blodsockret inte ligger bra. Så nu blir det medicinbyte igen. Den här gången blir det 1 spruta som skall tas 1 gång/vecka. För nån timme sen ringde diabetessköterskan och vi ska ses nästa vecka, då skall jag ha hämtat ut sprutorna på apoteket och ha med mig så skall hon visa mig hur det går till. Skall träffa läkaren precis innan jag skall till henne. Han skall känna på en knöl jag har på ena sidan av nacken och så vill han förmodligen kolla blodtrycket också - det hängde han upp sig på med tanke på att det blev ett telefonsamtal istället för ett fysiskt årsbesök. Så då får han väl ta det då. Det brukar ligga lågt. Och fråga om röntgensvaret glömde jag.... Är det ingen som hör av sig från vc om det innan jag skall dit på torsdag nästa vecka så får jag ta det upp det då.


Har 2 dagar på raken nu kollat på julfilm på tv, på 8:an, de kör julfilm nu varje vardag fram till jul. Och så har jag kollat in lite julbloggar de senaste dagarna. Jag har dock ingen ork att plocka fram mina stjärnlampor och sätta i mina fönster. Hade tänkt göra det i helgen som var, men istället blev jag ju liggandes. Behöver så mycket ljus som möjligt nu ju så jag vill verkligen ha upp dem. Men det hinns ju med, det är bara det att det är så himla mörkt och trist nu ju. 


Ha en finfin onsdag!   Tjingeling!   



 
 
Nilla

Nilla

18 november 2020 14:32

Vad skönt att det gick med telefonmöte. Hoppas du får koll på blodsockret med nya medicinen. Kramis

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

19 november 2020 12:23

Ja, jättebra att det gick bra med det. Tack! Det skall nog göra susen. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

20 november 2020 13:08

Verkligen vackra blommor och som du säger måste vi få piggas upp lite i denna jobbiga tid. Vi hade nästan storm i går men i dag har det lugnat ner sig lite.

Tråkigt att du har diabetes det har min man också. Vad bra att du fick sån bra kontakt med läkaren och att du får ta flera prover och att du får träffa honom också.

I går var det halvmörkt hela dan men i dag har vi sol och klarblå himmel och det gör att man blir mycket piggare och orkar mer.

Ha en fin fredag och sköt om dig
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

21 november 2020 13:10

Ja den här veckan har det verkligen blåst rejält. Det gör det idag med, och så regnar det. Men igår hade vi sol.
Diabetes har jag haft i 10 år nu. Han är egentligen bra min doktor, han bara har ett litet konstigt sätt.
Ha en fin helg ni med vännen! Kramis! ♥

 
Catharina

Catharina

22 november 2020 13:13

Hag tycker också om att pyssla. Jag har också diabetes. Välkommen till min blogg.

http://bokprinsessan.bloggplarsen.se

Pisan

23 november 2020 12:44

Hej! Kul att du hittat hit :-) Jag skall kika in hos dig med. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards