Direktlänk till inlägg 4 april 2020

Då vet jag vad jag skall göra

Av Pisan - 4 april 2020 12:48

 


Tjenixen! Såg att jag inte skrivit nåt sen i måndags. Fast jag inte haft något speciellt för mig eller varit någonstans så har tiden gått väldigt fort. Jag har mest pysslat. Har stansat ut massvis på min nya favoritpryl, har lånat stansformar av min vän Lena. Höll på större delen av dagen igår och halva dagen i förrgår. Igår kom jag upp sent för jag hade sovit så dåligt så jag höll på till Skavlan började kl 21. Och det känns, har ont i ryggen för jag står vid köksbänken och stansar, växlar i o f s om med att sitta vid bordet och pilla bort överflödigt papper från det utstansade och formarna. Har mer kvar att stansa ut men tror jag väntar med det tills i morgon, ryggen får vila idag även om jag är sugen på att sätta igång    Inatt har jag sovit gott men natten innan blev det som sagt inte mycket sömn. Vaknade efter bara c:a 3 timmar och kunde inte somna om förrän vid 8-9-tiden och sov kanske 1,5 timme men orkade inte gå upp när jag vaknade, var sååå trött. Inatt sov jag 8 timmar på raken, vaknade inte ens för att gå på toa som jag brukar göra. Det är inte ofta det händer. Men måste säga att jag sover mycket, mycket bättre sen jag började med Gabapentin. Det är en stor skillnad och det är jag så glad och tacksam för.


Har även suttit lite på balkongen under veckan, det har varit några dagar som det varit sol hela tiden men när det inte är det blir det alldeles för kallt. Men nu är det ju värme på gång, på måndag skall det bli 14 grader och sol här enligt SMHI. Härligt!!   Då vet jag vad jag skall göra.


Bilden ovan är tagen här i köket för nåt år sen. Minns att jag fick tulpanerna av pappa, de stod jättelänge, mer än 1 vecka. 


Har lite bloggtorka tror jag, vet inte riktigt vad jag skall skriva. Så det blir ett kort inlägg idag. Ha en finfin lördag och söndag!   


 
 
wiper

wiper

5 april 2020 08:05

Så påskfint du gjort härinne, läckert!. Vad roligt att ha nåt sånt att göra nu i coronatider då livet tycks stå still. Jag måste hitta på nåt också för jag är grymt uttråkad. Härlig tulpanbild

Härligt att du sover lite bättre. Jag sover sämre just nu och vaknar på natten efter att ha haft lite mardrömmar. Härligt att värmen är på gång för då blir det lite mer balkongmys.

Jag vet inte heller vad jag skall skriva om för det händer ju inget då man inte kan åka ut eller gå in på butiker

Sköt om dig vännen och ha en härlig söndag
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

5 april 2020 15:23

Tack, kände för att ändra lite här och nu är det ju påsktider. Pyssel måste jag ha att pula med, om jag inte är för dålig för det. Det har jag ju alltid hemma för i vanliga fall är det som det är nu, jag är inte ute mycket. Enda skillnaden är att jag inte går till mataffären, det gör dottern.
Hoppas ni har en fin söndag med, jag har suttit ute på balkongen. Kramisar! ♥

 
Nilla

Nilla

5 april 2020 16:32

Så härligt när man kan njuta av solen lite. Var rädd om ryggen även om det är kul att pyssla ;-) kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

5 april 2020 18:55

Nu är jag försiktigare med ryggen, har suttit vid köksbordet med stansmaskinen, funkar bra och skonar min dumma rygg. Har suttit med min värmekudde bakom ryggen och det är sååå skönt. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

6 april 2020 09:48

Härligt att dottern kan handla åt dig. Vi får hemkört från våra butiker för min son bor ju 6 mil bort och har ingen bil. Än så länge funkar det bra. På Apoteket kan man köpa saker utanför och slipper gå in.

Du är ju så kreativ och påhittig så jag förstår att du måste ha nåt att göra.

Ha en fin början på veckan
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

6 april 2020 11:12

Det är himla bra att det går att få det hem till dörren och att man kan handla utifrån.
Är jag hyfsat pigg vill jag gärna ha nåt pyssel att pilla med. Har jag inte det blir det Netflix om det inte är sol och värme för då blir det balkongen och en bok eller några tidningar och en kopp kaffe :-) Idag blir det det senare, härligt :-)
Hoppas ni får en fin måndag! Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards