Alla inlägg den 12 december 2018

Av Pisan - 12 december 2018 14:03



Halloj! Här är jag. Jag lever men är inte pigg precis. Snorar och hostar och är trött fortfarande även om det inte är samma intensitet på det hela som förra veckan. Igår var jag uppe hela dagen, låg bara i soffan sent på em och på kvällen och kollade på tv. Var på vc på fm för min B12-spruta.  Sen blev det apoteket och sen matbutiken. Efter lite lunch julpyntade jag lite och lilltrollet hjälpte mig med att få upp andra gardiner i köket. De blommiga får nu vänta till våren/sommaren. Men julgardiner hängde jag faktiskt inte upp utan det blev benvita spetsgardiner istället. Då behöver jag inte byta efter jul, smart va?   Det blev juligt i fönstret ändå.


 

Och där ser ni mig i fönstret också   


Såhär blev det på hyllan och skåpet jag har i köket:


   


Inte världens bästa bilder precis, de är lite gryniga. Men jag är ingen mästerfotograf. Tycker jag får till bäst bilder när jag fotar utomhus.


Och så här blev det i vardagsrummet bredvid tv:n:


 


Jag vet inte om ni hört talas om den nya lagen som kommer att träda i kraft efter nyår. Om copyright på bilder m m.  Det är en EU-lag visst. Så jag kommer inte kunna göra som jag gjort innan, alltså "låna" bilder från internet och lägga upp här i bloggen. Det får bli mina egna bara. Eller inga alls. Urtrist, jag vet..... Lever ju ett väldigt stillsamt liv och kommer inte ut så mycket så det blir inte mycket att fota. Har faktiskt funderat på att sluta blogga p g a detta. Men har inte bestämt mig än. Skall läsa på lite mer om den där lagen också tänkte jag. Om det går att använda bilder som jag redan har i mitt arkiv t ex. Ja, ja, det ger sig väl. 


I morgon är det Lucia och jag åker till Småland. Dock inte för att lussa men för att ha det lite mysigt över helgen. Åker hem igen på måndag. Sen kommer älsklingen hit på lördagen innan jul. Så i jul får vi fira jul ihop HELA julhelgen     


Ha en fin lusse och helg!   



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards