Direktlänk till inlägg 30 oktober 2018

Skulle inte förvåna mig

Av Pisan - 30 oktober 2018 12:12

 


Så var det tisdag. För mig betyder det dags för B12-injektion. Har en em-tid för det idag, kl 15. Så jag tog sovmorgon. Gött. 


Man får aldrig vara glad länge. Igår efter att jag skrivit förra inlägget ringde min läkare. Man tog ett EKG på mig innan jag gick hem igår, läkaren skulle iväg så han kunde inte titta på det förrän han var tillbaka. Och det visar sig att jag har lågt kalcium. Jag kanske borde veta att man kan se det på EKG med tanke på att jag är utbildad läkarsekreterare men det visste jag faktiskt inte. Man kan ju inte veta allt    Hur som helst så måste jag gå till vc och lämna blodprov för det nu..... Varför skall det alltid vara nåt som ska krångla? Varför kan man inte få vara glad längre än en liten stund? Jag började genast tänka på benskörhet. Det har min mamma. Har inte läst på än om det är ärftligt men det skulle inte förvåna mig. 


 


Idag kommer äldsta dottern hit och käkar middag med mig och lilltrollet (som är ledig idag). Ska bli mysigt. Det blir nog en del prat om årets jul och juklappar och sånt skulle jag tro    Längtar till jul nu. Nu när det blir mörkt så tidigt på kvällen så vill man ju ha mer ljus och då är det så himla skönt när man sätter fram ljusstakarna i fönstren, eller hänger upp stjärnor. Och tänder julgranen när det blir dags för den. Visst man kan ju ha tänt sina taklampor och så men det är liksom inte samma sak, det är mycket mysigare och stämningsfullt med julbelysningen. Eller hur?


 Har huvudvärk idag så jag skall nu ta ett par Panodil, hoppas det hjälper. Ha en finfin tisdag!   


 

 
 
Nilla

Nilla

30 oktober 2018 18:42

Nej men så jobbigt, hoppas inte det är något fel som är trasigt. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

31 oktober 2018 11:56

Hoppas jag med. Kramis! ♥

 
Aminta65

Aminta65

31 oktober 2018 09:19

Hej Pisan!

Ja, alltid är det något. Hoppas att det inte är så farligt så det räcker att ta tabletter. Jag har lågt natriumvärde o tar tabletter för det. Mitt kalium ligger lite högt men inom referensvärdet.
Åh ja, jag älskar oxå jul o advent! O jag har massor av ljus som jag tänder nu när det blivit mörkare.
Kram Susanne ❤

http://www.nouw.com/aminta65

Pisan

31 oktober 2018 11:56

Ja, precis: alltid är det något, man får aldrig vara helt ifred från skit. Jag tänder också ljus på kvällarna nu, mysigt. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

1 november 2018 10:09

Ja du det är alltid nåt och jag känner verkligen med dig. Du behöver verkligen inget mer. Hoppas det går att avhjälpa med medicin men det är inte roligt att få mer att stoppa i sig. Ser ju hur min man har det med alla sina tabletter han måste ta. Jag säger som jag brukar att jag önskar att jag kunde trolla. Då hade jag trollat dig helt frisk för du är en toppentjej och jag är så glad att ha haft dig till nätvän så länge.

Sköt om dig nu kära vän
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

1 november 2018 11:11

Känner verkligen så, att jag inte behöver mer.... Tack, du är gullig ♥ Jag är också glad att vi är vänner, och har varit så länge nu ♥ Hade jag kunnat trolla så hade jag också trollat både dig och din man och alla andra jag vet är sjuka friska :-) Sköt om dig du med. Och ha en mysig o trevlig helg! Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards