Direktlänk till inlägg 18 november 2017

Han är en riktig surmupp

Av Pisan - 18 november 2017 13:26

 

Ja, önskar jag kunde fly undan mitt nuvarande liv - åtminstone för 1 vecka eller så.... Mår inte bra alls. Är i nån form av skov skulle jag tro. Var hos min läkare i tisdags. När jag sade att morfinplåstren jag har inte hjälper lika mycket längre sade han att när man har fibromyalgi och har smärta så är den smärtan inte farlig..... J-a idiot! Det vet jag väl!!! Och jag vet att det är tillvänjning på morfin. Men jag är väl för f-n värd att ha nån form av livskvalité ändå eller??  Inte för att jag vill ha nån jättedos av morfin för det vet jag inte är bra, dessutom mår jag skit - för jag har provat. När jag hade den bra läkaren. Men tänkte att han kanske hade nåt annat förslag. Men det har han uppenbarligen inte. Och så bad jag att få testa att sluta med Cymbalta, p g a mina hemska svettningar. Vet att den är en stor bov i det. Så nu tar jag inte den längre och jag svettas MYCKET mindre! Men har fått mer ont.... Nu vet jag inte om det beror på att jag ev kan vara i ett skov eller om det är så att jag får mer värk av att inte ta Cymbalta. Men får ju avvakta ett tag för att få reda på det. Jag tar även ett annat antidepressiva för smärtan så helt utan det är jag inte.

En annan sak, som är värre, kom upp också; mina triglyceridvärden är katastrof och jag riskterar att få inflammation i bukspottskörteln.... Har väldigt konstiga värden enligt läkaren, för de andra kolesterolvärdena är bra, t o m lite väl låga. Han sade att han visste inte vad vi skulle göra åt det här. Men nu skall jag prova en sorts medicin som ingår i fibratgruppen, inte statiner - för det tål jag inte, får hemska muskelsmärtor av det, provade det när jag fick diabetesdiagnosen och jag hade höga kolesterolvärden. Men jag orkade inte gå till apoteket förrän igår och de hade inte dessa tabletter inne, kommer först på måndag em, så jag hinner inte börja med dem förrän på måndag kväll. Och läkaren ska ringa efter 2 veckor, men då blir det bara efter 1 vecka. Då har han väl synpunkter på det kan jag tro, för han är en riktigt surmupp.

Har sovit skitdåligt flera nätter nu. Har haft såna där jobbiga krypningar i hela kroppen så det inte går att vara still, och då går det ju inte att somna, har inte somnat förrän framåt småtimmarna - trots sömnpiller. Och så har värken varit jävulsk på kvällarna och nätterna.


Och som grädde på moset har jag min idiot gått på ett bluffmejl från Netflix så jag har nu tillbringat lite tid i telefon med min bank för att spärra mitt bankkort. Hur dum får man vara egentligen? Som tur är så är jag med i en grupp på Facebook som heter Varning Warning, och såg det här mejlet där i morse, jag fick panik och flög ur sängen och loggade in mig på mitt konto och som tur var har inga pengar försvunnit. Och nu är kortet spärrat. Är så förbaskat trött på mig själv, hur kunde jag gå på det? Jag uppmanades att uppdatera mina betalningsuppgifter och det kändes inte konstigt för jag har precis fått ett nytt kort av banken, det får man ju med jämna mellanrum. Så jag hajade inte till alls. Ja, ja..... Nu har jag lärt mig nåt nytt.


Ja, det var mitt mående det.... Inget roligt inlägg det här. Men inget är roligt för mig just nu. Skulle dessutom åka till älsklingen i helgen men jag orkar inte så jag är hemma   


Men jag hoppas att DU mår bra och har en fin helg, kram på dig!   


 


 
 
Nilla

Nilla

20 november 2017 16:34

Vilken idiotläkare! Jag har också fått höra att det inte är farligt att ha ont. Det är väl inte det det handlar om, man måste ju hamna på en nivå så man står ut. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

21 november 2017 13:03

Precis, det är ju inte det det handlar om. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

22 november 2017 11:59

Jag skrev en lång kommentar och sen när jag skulle skicka den så försvann allt. Phu!

Vad trist med en sån läkare. Du kan inte byta läkare?. Han hade noll förståelse och då är han inte lämplig. Man känner ju själv hur ont man har det. Måste allt synas utanpå?. Jag vet ju själv hur smärta känns men nu har jag haft turen att vara bättre ett tag och jag svarar bra på att få hjälp av kiropraktor ibland. Hoppas du kan få nån annan hjälp som lindrar för man blir ju så sliten av värk och du har verkligen fått kämpa.

Man behöver inte vara dum för att gå på saker för det ser ju ofta helt naturligt och säkert ut så hur skall man veta?. Man får ju sånt nästan varje dag nu över mejl och det är inte lätt att värja sig. Jag har ju blivit både nätfiskad och spammad på mejlen. Nu fick jag inte med allt som jag hade skrivit i kommentaren som kom bort

Sköt om dig
Kram
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

22 november 2017 15:33

Jag orkar inte med ett läkarbyte just nu. Han är ju insatt i mina mediciner och så och det är jättejobbigt att dra allting inför en ny läkare igen, har stått ut med den här läkaren i 3 år nu, som tur är behöver jag bara träffa honom 1 gång om året.
Det är lätt att bli lurad på nätet och jag kommer vara mycket mer uppmärksammad på mejl som kommer i framtiden. Just nu går jag bara och väntar på att mitt nya bankkort skall komma, idag var det inte med posten, hoppas på att det kommer i morgon.
Sköt om dig du också vännen! Kramisar! ♥

 
wiper

wiper

23 november 2017 16:51

Jag förstår dig för det är jobbigt att byta läkare och man vet ju inte hur det blir heller. Hoppas du nu fått bankkortet.

Det är jobbigt när sånt händer för det blir extrajobb.Vad julfint du gjort härinne.

Sköt om dig och ha en bra kväll
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

27 november 2017 12:57

Ja, det är görjobbigt att byta läkare och jag gör det endast om det blir fullständig katastrof. Japp, nu har jag fått mitt bankkort och har även aktiverat det så nu är allt som vanligt igen :-) Skönt. Nu har jag ändrat här inne igen, men det är fortfarande jultema :-) Ha det gott! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards