Direktlänk till inlägg 28 januari 2017

Lördag

Av Pisan - 28 januari 2017 14:20

 


Kikar in här för att se om nån kommenterat och för att önska er en fin lördag! Har en slappedag idag med,  nattlinnet är fortfarande på   Är sällskap åt lilltrollet här ute i köket, hon bakar smarrig marängrulle med hallon. Hon testar receptet nu för att se om hon vill ha det på sin studentdag sen i vår/sommar   Studentmössan och klänningen kom med posten igår, klänningen är jättefin. Mössan också, hon ville ha en ganska enkel mössa, inte så mycket jox som bara kostar en massa extra pengar, hon har sitt namn på bara. Det är bra att vara ute i god tid. Klänningen hittade hon på rea     Och mössan är ju bra att ha klar och så blir det inte så mycket pengar som skall ut på en gång sen i vår.


Här i Landvetter har vi idag en solig dag. Synd att jag är helt slut och inte orkar gå ut. Har haft en IBS-natt, inte roligt kan jag säga, ni andra som också har IBS vet ju hur det är....


Ha nu en fin lördag goa du!   

 
 
Ingen bild

Lena S

28 januari 2017 18:59

Skönt att dela upp studentkostnaden.

IBS ja, fy det är så jobbigt. Jäkla skit rent ut sagt... 😉😂😕

Hoppas vi får lite sol här i morgon. Det har varit grått, kallt och trist här idag.
Hoppas du får en fin söndag och att magen håller sej lugn.

Kram ❤

Pisan

29 januari 2017 12:20

Ja, det känns bra att dela upp det. Här snöar det just nu... Igår sken solen, det är ingen ordning på vädret alls ju :-) Magen är lite orolig fortfarande. Kramis! ♥

 
Ingen bild

Pea

29 januari 2017 13:10

Hejsan Ugglegullet ;)) 😘😀
IBS kan ställa till det rejält. Värst är det att man har så många diagnoser som liksom går i varandra. Alltid som en urvriden trasa, alltid ont någonstans, alltid ska man behöva planera långt i förväg, och alltid vara beredd på att ställa in, och alltid ska man " betala" med mer smärta och utmattning. Det är tur att vi hittat varandra för man blir trött på att förklara för andra hur det är.
Hoppas du har en bra söndag.
Kram ❤❤😘

Pisan

30 januari 2017 09:46

Ha ha! :-D Du e la go! ♥ Ja, det är tur att vi hittat varandra ♥ Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

30 januari 2017 12:01

Ååååå,, va gött det lät med marängrulle med hallon *snålvattnet rinner*
Är det något hon bestämde sig för att ha på sin student...??

Bra att vara ute i tid för att köpa både mössa och klänning, smart av henne att köpa den billigare mössan,, för det är ju bara då den används, sedan bara ligger den. Jag vet inte ens vart min är, om den ens är kvar... *L*

Min IBS-mage börjar krångla mer och mer har jag känt av... :-(

Ha nu en helt underbar måndag med inte alls för många "måsten"

Kramar om.. // Annelie <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

2 februari 2017 11:04

Jo, det blir nog sån marängrulle. Den var så jävla god, man kunde äta upp hela rullen själv... :-)
Ja, tycker också att det är onödigt att lägga ut så mycket pengar på en mössa som bara används 1 gång och sen bara samlar damm, och det tyckte tack och lov dottern också. Jag har ingen, jag brydde mig inte ens om att skaffa en....
IBS är inte roligt. Men sen jag började med probiotika så kommer inte anfallen så ofta. Finns att köpa på apoteket, är värt att prova.
Idag är det torsdag, minns inte vad jag gjorde i måndags :-D Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

30 januari 2017 16:23

De kan verkligen konsten att suga ur pengar ur alla studenter och deras föräldrar :-p kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

2 februari 2017 11:00

Ja, verkligen. Det är inte klokt. Kramis! ♥

 
Morsan

Morsan

31 januari 2017 14:53

Hej, gumsan! Jag har precis suttit och skrivit en längre kommentar till dig och så plötsligt när jag klickar på mellanslagstangenten så försvinner allt. Samma sak hände på ditt förra inlägg och då hade jag inte tid att skriva om det. Nu vågar jag inte börja om, utan vill bara tala om att jag finns kvar här och har läst det du skriver.
Kul med den kommande studentfesten. Extra viktigt för de ungdomar som haft det kämpigt med skolan. Mathilda har hoppat av, men förhoppningsvis kommer hon orka ta tag i gymnasiebiten igen fast i någon annan form? Ha det gott och hälsa dina döttrar. Kramisar <3 <3 <3 Hmmm... Varför kan alla göra hjärtan på din sida utom jag?

http://https://kaffemedmorsan.blogspot.se

Pisan

2 februari 2017 10:56

Om du har en dator med siffertangenter till höger på tangentbordet så kan du göra ♥ med alt + 3.
Någon stor fest blir här inte, vi är ju inte så många eftersom pappan inte får umgås med sina barn för sin nuvarande sambo....
Ja, vi får hoppas att M kan ta upp studierna på annat sätt. Hälsa din familj så gott du med! Kramisar! ♥

 
Vicki

Vicki

1 februari 2017 17:25

Bor yngsta dottern hemma fortfarande?

Vi håller också på med studentförberedelser. Fast dottern här håller på att bli tokig hon vill lägga på allt på sin mössa men det är alldeles för dyrt. Namn och klass räcker tycker jag och kanske något litet till om hon vill.
Klänning har hon inte funderat på vad jag vet.

När tar din dotter studenten?
Vilken linje har hon nu gått?
Ska ni ha det hemma? Planer för mat?

Ha det gott,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

2 februari 2017 11:00

Ja, den yngsta bor hemma, det är hon som ska ta studenten, vilket blir 7 juni tror jag. Hon har gått Handel med event. Vi är så få i släkten så det blir här hemma. Ha det gott du med vännen! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards