Direktlänk till inlägg 6 oktober 2016

Tur man kan drömma sig bort

Av Pisan - 6 oktober 2016 09:49




 


Har egentligen inget att berätta eller skriva om, det har inte hänt nåt speciellt sen jag skrev här sist   Men kikar mest in för att önska dig en fin helg. Jag åker till älsklingen redan idag, för att få lite lugn och ro. Ungarna har det ju så bra att de ändå är i skolan på dagarna. Tänk om jag kunnat jobba.... Då hade den här renoveringen varit en baggis ju. För nu när ungarna är så stora som de är hade jag ju säkerligen jobbat heltid (om jag var frisk alltså). Och tänk vad pengar jag hade tjänat! Vi hade kanske t o m kunnat åka på semester varje år. Suck... Vad härligt det hade varit. Och tänk ett liv utan smärta och elände! Underbart. Och så hade vi haft råd med en 4:a, då hade jag haft ett eget sovrum och sluppit sova i vardagsrummet. Vad gött det hade varit! Ja ja, dream on girl! Tur att man ibland kan få drömma sig bort från verkligheten. 

Det skall visst bli gråväder i helgen och endast 8-10 grader. Blir att ta med jackan, den har hängt på galgen ända tills nu, sen i våras. Nu finns det ingen återvändo, hösten ÄR här, på riktigt nu.


Jaha, det blev lite svammel ändå...   Nu skall jag frukostera och göra mig klar för att gå till vc för veckans enda B12-injektion. Ha nu en riktigt härlig helg!!   


                                              

 
 
Ingen bild

Pea

6 oktober 2016 10:12

Så bra att du kan vara hos älsklingen och få lite lugn och ro. Drömma kan man ju...... men det blir man inte muntrare av :( Det är som det är lik förbannat! Ha det gött! ❤️ Kraaam❤️

Pisan

6 oktober 2016 11:46

Ja, du har rätt; det är som det är... Ha det fint du med! Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

6 oktober 2016 12:15

Man måste få drömma lite 💖 Hoppas du får den avkoppling du behöver. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

11 oktober 2016 09:40

Ja, det måste man få. Har haft det lugnt och skönt men nu är jag tillbaka i byggeländet igen... Kramis! ♥

 
Vicki

Vicki

6 oktober 2016 19:49

Hoppas du får en härlig och skön helg hos din käraste!! Ibland får man drömma och önska det gör vi alla :-)

Trevlig helg,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

11 oktober 2016 09:39

Ja, ibland får man drömma lite. Hoppas du hade en fin helg. Kramisar! ♥

 
wiper

wiper

7 oktober 2016 09:14

Vilken höstig och fin bakgrund. Det är verkligen orättvist du som är så ung och inte kan arbeta fast du vill. Man borde få 100 % i sjukpenning som förr för man kan inte rå för att man blir sjuk. Jag var med på den tiden då Sverige var mänskligare och man kände en helt annan trygghet. Skönt att du kan vara hos din kille och koppla av. Jag hade önskat att alla människor haft det lika bra för det känns hemskt med dessa orättvisor. Jag känner verkligen med dig och önskar att jag kunde trolla.

Sköt om dig vännen och ha en fin helg med din kille

Stor varm kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

11 oktober 2016 09:39

De skulle höja pensionerna! Inte bara ålderspensionerna utan ALLA, d v s sjukpensionen också. Har haft det fint i helgen. Nu är jag hemma igen. Sköt om dig du med vännen. Kramisar! ♥

 
Annelie

Annelie

8 oktober 2016 09:44

Jag utmanar dig i Liebster Award, OM du vill anta utmaningen, självklart frivillig så kan du väl göra en liten kommentar inne hos mig så jag kan komma in och kika på dina svar.

Kramar.. Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

11 oktober 2016 09:38

Awarder orkar jag absolut inte med just nu. Min hjärna fixar inte det. Hoppas du har det bra. Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards