Direktlänk till inlägg 19 september 2016

Måndag igen

Av Pisan - 19 september 2016 12:07

                                           


Hej! Nu är det måndag igen, helgen gick jättefort. Vi hade ett fint kalas i lördags och födelsedagsbarnet var jättenöjd med sina presenter. Hon fick 2 olika presentkort, örhängen och önskade Calvin Kleinunderkläder    Igår var hon in till stan och åt lunch med sina kompisar och på lördag blir det fest. Dock inte här hemma utan hos en kompis.


Inatt har jag fått riktig sömn, och varit utan den där hemska värken och pirrandet i benen och fötterna!!! Har haft ett helvete med det nästan hela förra veckan. Hoppas det håller sig borta nu, jag vill vara ifred. Det är nog med all annan skit jag får stå ut med. Som den "vanliga" generella värken som jag har och som jag medicinerar med morfinplåster för. Den har blivit värre har jag kunnat konstatera sista tiden. Skall ta upp det med min dr när jag ser honom på årsbesöket i november. Och så får jag ta upp det här med deppigheten också, kanske behövs en justering i det antidepressiva tablettintaget? Hur som helst så skall jag skriva ett brev till honom innan och ta upp de saker jag behöver ta upp, så att han är förberedd och att jag får ut så mycket som möjligt av den där halvtimmen jag har med honom.


Nu är mitt hus en byggarbetsplats.... Halva huset har ställningar nu och snart sätter de plast/väv på och då kan jag inte se ut längre   Andra halvan av huset får väl det under de närmsta dagarna. Sen börjar skiten.... Ser verkligen inte fram emot detta, men vet ju att det är ett måste och det spelar ingen roll vad jag tycker. "Det blir bra när det är klart" säger alla, lätt att göra när man själv inte bor på en byggarbetsplats   Kan inte n å g o n tycka som jag, att det är skitjobbigt?? Hålla med mig alltså....   

Nu skall jag ta mitt deppiga humör och sätta mig i soffan och kolla på Downton Abbey, har 1,5 säsong kvar att se.


Hoppas du har en fin måndag!   


 




 
 
Ingen bild

Lena S

19 september 2016 17:20

Jag håller med dej, skitjobbigt måste det vara.
Jag har tagit en gratismånad på Netflix och har också börjat kolla på Downton Abby. Fattar inte så mycket än. Blir lite stressad av att det är så många säsonger.
Kram 💜

Pisan

20 september 2016 09:30

Tack för att du håller med mig :-) Man kommer snart in i det. Du menar att det känns som att du inte hinner se alla 6 säsongerna på 1 månad? Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

19 september 2016 21:17

JAG förstår att det måste vara tufft. Tycket det räcker gött och väl när de "bilar" ut ett badrum här i trapphuset.
Härligt att din dotters kalas vart lyckat och att hon är nöjd.
Vad din särbo också med..??

Jag skrivet också vad jag ska ta upp med min läkare när jag ska dit...så jäkla lätt att glömma något annars.

Sköt om dig nu gumms..// Kramar Annelie 💝

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

20 september 2016 09:29

Tack, skönt att nån är på min sida :-) Nej, han var inte med, han får fortfarande inte köra bil ju. Sköt om dig du med vännen! Kramisar! ♥

 
Nilla

Nilla

20 september 2016 13:10

Låter inget kul att bo mitt i en byggarbetsplats. Tycker det räcker att de gräver runt vårt hus :-p kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

21 september 2016 10:06

Nej, inget kul alls.... Kram! ♥

 
Ingen bild

Pea

21 september 2016 11:49

Fy, vad jobbigt att bo på en byggarbetsplats! Ni borde få hyressänkning som måste ha det så. Inte för att pengar gör det mindre jobbigt, men ändå. Skönt att du har fått näsan ovanför vattenytan, även om jag förstår att du inte mår prima. Jag har också sån där skit ed benen ibland. Har funderat på om det kan vara magnesiumbrist. Eller så är det "bara" fibroskiten som jävlas lite extra :( Stor kram ❤️

Pisan

22 september 2016 10:36

Ja, det tycker jag med! Att vi borde få reducerad hyra så länge skiten håller på, men det får vi väl inte. I stället får vi betala mer sen när det är klart... :-( Jag äter magnesiumtabletter så jag tror inte att det är magnesiumbrist jag har, det är väl herr fibro som jävlas i vanlig ordning :-(
Jo, så känns det; har näsan nätt och jämt ovanför ytan, vissa dagar inte ens det. Stor varm kram tillbaka till dig vännen! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards