Direktlänk till inlägg 15 december 2015

... och en och annan juluggla

Av Pisan - 15 december 2015 11:39


Halloj! 


Så vart det tisdag. Måndagen försvann i ett huj, dagen gick jättefort. Jag hade tid på vc igår istället för idag, tisdagar brukar jag ju få min B12-injektion i vanliga fall. Men eftersom jag tänkt åka till älsklingen på torsdag så blev det måndag och torsdag den här veckan. Men det blev ingen B12-injektion. När jag var där i fredags säger sköterskan att det var sista ampullen i asken (jag har mina ampuller förvarade på vc). Himla käckt att säga det när de redan är slut!   De brukar alltid säga till när det är 2-3 st kvar. Så jag fick ju gå till apoteket direkt efter och naturligtvis hade de inte några hemma.... De skulle inte komma förrän på måndag efter kl 18 om jag beställde....   Så det blev ingen B12 igår. Nu får det bli 1 injektion i veckan bara tills julen är slut. För alla helgdagar ställer till det. Hoppas jag fixar det bara. Men en influensavaccinering blev det igår. Äntligen blev det gjort. Hade tänkt göra det för länge sen men jag har ju varit förkyld och då skall man inte vaccinera sig, då får inte vaccinet någon bra effekt om man skulle bli smittad av någon av de influensor som vaccinet täcker.


 


Idag har jag läst vad jag skrivit den här dagen på min blogg flera år tillbaka i tiden, så långt som 6 år sen. Har varit inne på min gamla blogg och läst alltså. Den här bloggen har jag ju bara haft i 1,5 år. Såg att jag under ett par år lagt in "dagens favorit", alltså en låt som jag valt som favorit för dagen, blev inspirerad av det och lade därför in videon ovan här idag   Den är från 80-90-talet och är sååå himla bra tycker jag   


Idag för 4 år sen var jag stressad över att jag mådde så uselt för vi var igång med att flytta till den här lägenheten. Minns det som det var igår. Alla jobbade på och slet som djur och jag satt bara här i köket och slängde ur mig order   Jag var helt slut. Hade sovit dåligt och hade värk i hela förbaskade kroppen. Men det gick bra det med. Jag fixade korv med bröd till hungriga vänner som hjälpte till med flytten. Och fixade kaffe. Det var det enda jag orkade med. Det är kul att läsa tillbaka sådär, det var ett tag sen nu jag gjorde det. 


Idag har jag inget speciellt jag måste göra mer än att gå och hämta mina ampuller på apoteket, det blir av nån gång i eftermiddag. Innan dess skall jag plocka fram lite tomtar tänkte jag, har inte fått fram alla ännu. En och annan juluggla åker fram också    Brukar ta det lite pö om pö, efter Lucia åker tomtarna fram. I förrgår klädde ungarna granen, den blev så fin så. Innan de klädde den bakade vi lussebullar, eller; lilltrollet gjorde det mesta jobbet, jag instruerade mest och hjälpte till litegrann. De blev saftiga och fina. Utan kesella. Brukar ha ägg i degen, då blir den också saftig. Vi gillar inte saffran så det hade vi inte i heller. Men nystött kardemumma hade vi i, det är ju så gott!


Nu blir det frukost här. Ha en finfin tisdag goa du!   


 



 
 
Annelie

Annelie

15 december 2015 14:44

ÅÅååååå,,, va gött med hembakat, det blir det ingenting av här hemma. Dels så kan jag ju inte nu och sen så skulle det inte gå ändå eftersom vi inte får in ett endaste dugg mer i vår frys.
Köpte lussebullar idag,, älskar det och det ska vara med saffran för min del.. :-P

Ha det bäst vännen och sköt om dig.. // Varma Kramar Annelie <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

15 december 2015 20:10

Jag skall egentligen inte äta sånt. Men hittills har jag varit ståndaktig och hållt mig ifrån lussekatterna. Äter bara liiite sött på lördagar, måste få ner mitt blodsockervärde som inte låg så bra när jag var på kontroll sist. Men ungarna kan ju äta.
Kramis!♥

 
Ingen bild

Monachos

15 december 2015 16:08

4 år sen du flyttade - jösses va tiden flyger iväg. Och så dåligt att dom inte har koll på hur många det är kvar. Det kan ju vara svårt att få tag på dom ibland. Nu har jag haft tur på mitt apotek som ligger vid vc att dom har haft dom hemma när jag varit där och ska beställa och det gör jag när halva kartongen är kvar. Men jag hoppas du får energi av kärlek istället då :) Må Gott

Pisan

15 december 2015 20:07

Ja, jösses vad tiden flyger iväg.... Funderar på att förvara ampullerna hemma istället. Min vc har blivit sämre och sämre. Nästan all gammal personal är utbytt, de gamla har gått i pension och det är inte alls samma ordning på torpet som förut. Ibland har de hemma på apoteket och ibland inte. Jag brukar vara ute i bättre tid annars, men den här gången var det inte jag som slarvat ju....
Ja, jag får ta energin från kärlek i helgerna :-)
Kramis! ♥

 
mickis

mickis

15 december 2015 23:27

Jag gillar inte heller saffran så jag gör som du kör med kardemumma & ägg i defen Iår har jag inte bakat ngr lussebullar....

Jobbigt att det blev strul med ampullerna. Hoppas du håller ihop iaf :-)

Mysgt att ha klätt granen.. Vi ska köpa gran förm imorgon :-)
Mysigt!

Hoppas du får det mysig hos älsklingen :-)
Kram

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

16 december 2015 12:41

Hade inte lilltrollet velat baka så hade det inte blivit av. Själv äter jag inga. Eller; borde inte äta några...
Jadå, det blir nog mysigt. Ha det mysigt du med vännen! Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards