Alla inlägg under december 2014

Av Pisan - 3 december 2014 15:15

 


Det är eftermiddag och jag är fortfarande på benen, har inte legat ner någonting idag. Fast jag är bra trött nu. Har fått ont till höger i skulderpartiet, det molvärker extremt mycket, precis hela tiden...    Har satt på ett sådant där plåster med Tigerbalsam i på men det hjälper ingenting. Ska röja lite i mitt medicinskåp för att se om jag inte har nåt annat plåster att sätta på. Annars får jag gå till apoteket och köpa, såg att de hade flera sorter nu. Och så värker ju ben och fötter och armar och händer och.... Ja, ni vet, allting - precis som vanligt. Magen är urkass också. Men huvudvärken är borta! Och det är jag jätteglad för!!   


Har precis tagit ut ett gigantiskt vörtbröd ur ugnen. Det doftar helt underbart här hemma nu. Att brödet skulle bli så stort blev en överraskning, men då räcker det ju länge   


Igår kom det en kallelse till hudmottagningen på Sahlgrenska med posten. Det var snabba ryck. Jag skall vara där på onsdag nästa vecka. Doktorn skrev remissen förra onsdagen. Man skall undersöka alla förändringar på kroppen och det som skall tas bort tas bort direkt. Sen blir det väntan på biopsisvar. Vänta och vänta och vänta...


Nu är klockan 15.22 och solen är på väg ner. Ha en fin kväll!   


 

Av Pisan - 2 december 2014 10:39

       


God morgon! Är uppe tidigt idag med. Har redan ätit frukost, det är tidigt för mig. Vaknade första gången vid 4 med huvudvärk, sen har jag inte sovit så gott så jag gick upp tidigt. Har fortfarande huvudvärk men har precis tagit lite tabletter för det, hoppas det släpper snart. Idag var det jul-te i min temugg, mums! Och så havregrynsgröt till frukost, hade lite kanel på, det är jättegott även på havregrynsgröt tycker jag.

Och så har jag läst recensionen på nya Hobbitfilmen, del 3 "Femhäraslaget". Har längtat till den här filmen, ett helt år! Nu tycker jag inte att de här filmerna är ens hälften så bra som Sagan om ringenfilmerna men jag gillar dem. Men om man läser recensionen så verkar den här 3:e filmen vara bättre än de andra 2. Recensenten kallar den episk, så nu har jag stora förväntningar   Förmodligen går jag och älsklingen och ser den i jul/nyår. HÄR kan du läsa recensionen.


 


Brukar ni lyssna på julmusik? Jag ÄLSKAR julmusik!   Har en julmusikspellista på Spotify + att jag lyssnar på olika julmusikkanaler på min radiobox, squeezeboxen (internetradio), julkanaler från hela världen. En del är rysligt bra faktiskt. Jag har svårt att välja ut en favoritjullåt, det finns så många som jag tycker är väldigt bra men jag är vädligt förtjust i Peter Jöbacks album "Jag kommer hem igen till jul", där finns många bra låtar. Michael Bublés album "Christmas" är hemskt bra också. Gillar även Bing Crosbys, Dean Martins och Frank Sinatras jullåtar, det är jul för mig det!   Gillar också svenska traditionella jullåtar, Sanna Nielsen, Shirley Clamp och Sonja Aldén gör fina versioner av en del svenska jullåtar och de är jättebra. Men det här albumet, det är en av mina absoluta favoriter just nu, Bruce Guthro´s album "Bound for Bethlehem", här får ni höra ett smakprov från cd:n:



Bruce Guthro är även sångare i gruppen Runrig som är mina absoluta musikidoler, ett skotskt folkrockband, har sett dem live 2 ggr, de är helt enkelt bäst! Jag har skrivit om dem och visat klipp på min gamla blogg. 


 


Idag är det dags för B12-injektion nr 1 för veckan, men först sent i eftermiddag. Innan dess skall jag se vad jag orkar göra här hemma. Det behövs dammsugas och jag får se om jag orkar. Tvätt skall tvättas, oavsett hur jag mår, orkar jag inte hänga upp det så får barnen göra det i em. Men först skall jag sätta på diskmaskinen, den är full.


Jag har nu sedan jag var hos doktorn förra veckan bestämt mig för att byta läkare. Om 1 år när det är dags för det årliga läkarbesöket så vill jag ha en annan läkare. Vet vilken dr jag vill ha, samma som min dotter. Hon är jättego och hjälpsam och  hon är även empatisk, det är inte den här läkaren jag varit hos nu på senaste tiden. Han suckade bara varje gång jag tog upp en ny sak och skyllde allt på att jag äter så mycket mediciner.... Jag kände bara att jag slösade bort hans tid, han visade det tydligt tycker jag. Precis som att han hade mycket viktigare saker för sig än att hjälpa mig. Har inte mått bra alls efter det besöket, förra onsdagen var det. Och så min jobbiga mage och ekonomiska bekymmer + hudförändringen på min rygg som jag går och väntar på att få en tid för hos hudkliniken för + att pappa skall op igen (innan jul skall det bli av), man gjorde ju nåt fel när han op för snart 1 år sen. Det är så mycket just nu. Det är väldigt tröttsamt, jag är konstant urtrött, vill bara ligga ner. 


Oj, idag blev det ett riktigt långt inlägg. Hoppas du orkat läsa ända hit. Ha en fin tisdag!   


 


Av Pisan - 1 december 2014 12:41

 


Så var gråa november över för den här gången. Här sitter jag, har tillbringat hela morgonen och förmiddagen åt att räkna på ekonomin. Har räknat och räknat och räknat... Ingen rolig syssla   Minst sagt frustrerande. Speciellt så här års.


 


Igår hade jag lite mer ork att pyssla här hemma, plockade fram lite julgrejer till första advent och hängde upp stjärnan i köksfönstret och i ena dotterns rum. Naturligtvis hade jag inga lampor som passade till stjärnorna så jag fick pallra mig ut och till affären. Gjorde lite julfint ute på balkongbordet också. I lördags, när jag hade tänkt att jag skulle fixa med det här, låg jag nästan hela dagen. Mådde skit.


I morse hade vi sol här, men nu är det grått. Minusgrader hade vi också, tror temperaturen ligger på nollan just nu. Det var så vitt och fint ute av frosten och så solen på det, det såg ut att bli en jättefin dag. Nu har fötterna och benen börjat värka sådär igen, som att det är snö på väg. Men förmodligen kommer det ingen snö. Det är bara herr fibro som har lust att jävlas lite extra idag antar jag...


Ha en finfin måndag!   


 





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards