Direktlänk till inlägg 11 november 2014

Alster

Av Pisan - 11 november 2014 15:20

Ni tror väl jag har blivit bloggalen nu, 3 inlägg på en dag!! Och här kommer ett fjärde!    Det är väl så att jag mår lite bättre idag, har varit på benen nästan hela tiden sen jag vaknade i förmiddags. Har varit på vc och fått min B12-injektion och handlat hem lite matvaror. Har precis ätit lite champinjonsoppa och några tunna kex. Det är vad magen klarar. Grönsaker och frukt funkar inte alls nu. Skall ta det lugnt med kosten hela veckan tänkte jag. Dumt att utmana ödet....

Men nu är jag trött och det blir soffan.


Anledningen till detta inägg är det här:


 

 

Minijulgranskulor som jag gjort örhängen av. Har kvar rätt många kulor så vill du köpa ett par går det bra, har i färgerna: blank svart, blank cremevit, blank pärlemor, matt svart, matt silver/grå och blank silver/grå.

   

     


Armbandet överst med namnen har jag gjort åt mig själv. Såna kan jag också göra på beställning, i de flesta färger, bokstäverna finns i svart och vitt. De cerisa örhängena gjorde jag till mig själv av ett halsband jag köpt på loppis och armbandet i mitten har jag också gjort till mig själv, det är cerise och inte vinrött som det ser ut som. Till sist ett armband av fimopärlor i svart och lila som jag gjort själv, trädda med metalldel på smyckewire.

Det var länge sen jag lade upp bilder på smycken här inne, det har blivit att jag lagt upp dem på fejjan, och tagit bilderna med telefonen, det är därför det inte är så bra kvalitet på bilderna.


Ha en fin eftermiddag och kväll!   


 
 
Annelie

Annelie

11 november 2014 23:49

Roligt att pyssla med smycketillverkning,, skulle jag också vilja göra, men orkar inte för nacken.
Jag målade en del förr, klarar jag inte heller av numera.. :-(
Önskar såå mycket att vi hade ett rum extra, så såna saker kunde stå framme för jämnan , då kunde jag ju sätta mig där om det så bara var för 5 minuter,, det plockar man inte upp och ner allt för nu när nacken blir värre och värre... *suckar djupt*

Sköt om dig.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Pisan

12 november 2014 10:38

Det är samma med min nacke, jag kan inte sitta länge åt gången, måste pausa jättemycket. Hade också velat ha ett extrarum så man alltid kunde ha sina projekt uppe och bara sätta sig och köra på när lusten faller på. Jag har också målat en del, har blivit lite sugen på det nu sen jag var på en kompis utställning i helgen. Sköt om dig du med! Kramis! ♥

 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

13 november 2014 07:46

Juligt och fint :)

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

Pisan

13 november 2014 10:29

Tack! ♥

 
wiper

wiper

16 november 2014 11:27

Här ser jag dom silvriga kulorna som jag är intresserad av

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

17 november 2014 12:27

Har mejlat dig ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards