Direktlänk till inlägg 30 juni 2014

Man får aldrig vara i fred

Av Pisan - 30 juni 2014 13:11

 


Ja, det gör inget att det är måndag. Jag tog låååång sovmorgon idag. Gjorde samma igår. Guuud vad skönt det är att sova så länge som jag behöver. Här har vi verkligen sommarlov nu. Men detta är sista veckan för lilltjejen innan 3 veckors sommarjobb, hon skall jobba på stenugnsbageriet där hon jobbat i vinter/vår på helgerna. 


Idag kikar solen fram emellanåt, annars är himlen grå. Igår var den grå hela dagen men det kom inte en endaste droppe regn. Men nu på morgon eller inatt har det regnat lite, det såg jag på marken när jag gick upp.


Igår grillade jag igen. Kotletter. Marinerade dem lite i olivolja och kryddor nån timme innan jag lade dem på grillen, det blev jättegott. Jag och äldsta dottern åt sallad till, lilltjejen hade rösti till. Idag vet jag inte riktigt vad jag skall hitta på till middag. Har en del köttfärs i frysen så jag tror att det blir köttfärssås, men har inte riktigt bestämt mig ännu.

Inte blev det bakat i helgen heller. Idag har jag annat för mig. Möjligtvis, kanske, så gör jag det ikväll. Får se. Idag skall jag färga håret, det är nödvändigt. Och så skall jag gå och hämta cirkulationstränaren som har kommit, fick sms förut. Så i morgon kan jag tala om för er hur det känns i fossingarna och benen   

Upptäckte igår kväll att jag inte har nån känsel i topparna på 2 tår på högerfoten. Jag skyller på diabetesen vad gäller det. Där kan cirkulationstränaren hjälpa till. Skall prata med min diabetessköterska om det nästa vecka när jag träffar henne. Vet inte vad man gör när man fått sånt, men det vet ju hon. Jag har även rejäla nervsmärtor i dessa tår, enorma smärthugg som gör att jag skriker rätt ut när de kommer... Inte roligt alls. Men det är sånt jag får finna mig i, det går hand i hand med diabetes. Idag har jag dock inte så hemsk värk i ben och fötter, trots att det blåser som f-n. Idag är det nacken och skuldrorna som jävlas. Man får aldrig vara i fred...


Nu medans jag skrivit detta har jag fått i mig min frukost, eller brunch eller vad man skall kalla det så här dags på dygnet, det blev i alla fall en dubbelmacka med mjukost och skinka och 2 kokta ägg. Och te så klart, svartvinbärste. Det teet är jättegott!     

Igår pysslade jag och lillungen lite. Sydde. Eller rättare sagt; hon sydde och jag nålade och assisterade   Hon lagade ett par brallor som det gått hål i, sömmen hade lossnat. Och jag hade en tunika som var långärmad som jag ville ha korta ärmar på istället, så jag klippte av ärmarna och så sydde lillungen en kanal och så tog vi i resårband så det blev lite puffärm. Blev jättebra. Så nu har jag en tunika till att använda. Den har bara hängt för jag har inte velat använda den p g a ärmarna. Det är en riktig somrig tunika och då vill jag ha kortärmat eftersom jag är varm av mig och det blir för varmt med långa ärmar på sommaren.


Ha en finfin måndag!   


 

 
 
Veronica

Veronica

30 juni 2014 15:02

Jag känner mig tacksam över mina små skavanker som huserar i min kropp när jag läser om dina besvär och trots det orkar du vara glad för så upplever jag dina inlägg, optimistiska. Det är roligt att komma in till dig och läsa och se dina fantastiska ugglebilder.
Önskar att din träning ska ge resultat för fossingarna och att känsel ska återvända.

Svar: jag hoppas att du hittar Kim på biblioteket, hon skriver helt fantastiskt bra och det bästa är att böckerna går att läsas i alla åldrar. Ha det gott
Kramar

http://norrglimtar.blogspot.se

Pisan

30 juni 2014 16:37

Vad kul att du upplever mina inlägg som optimistiska, själv ser jag det för det mesta som rent gnäll... :-)Ugglebilderna hittar jag lite här och där på nätet, mest på ställen där man får lov att "ta" bilder.
Ska söka på bibliotekets hemsida innan jag går dit, då vet jag om böckerna finns inne eller inte. Tack igen för tipset! :-) Kram! ♥

 
Ingen bild

-Nena-

1 juli 2014 00:35

Jag har blivit alldeles för dålig på att kommentera i bloggarna eftersom jag oftas läser dem i mobilen och det blir så plyttigt att skriva.

Grillat är gott!

Kul att göra om kläderna lite, blir ju som nytt då =)

Ha det så bra vännen ♥

Pisan

1 juli 2014 09:08

Att kolla bloggar på mobilen gillar jag inte alls, det är ju så pyttepyttelitet allting, sånt blir jag galen på. Håller med; grillat är gott! Ha det bra du med! Kramis! ♥

 
wiper

wiper

1 juli 2014 08:19

Härligt att du kunnat sova ut och njuta av det. Sånt får man lite mer kraft a. Vad kul att dottern har arbete och på ett sånt frestande ställe ;)

Vad härligt det lät med grillningen och så gott ni åt. Vi har inte haft tid och ork att grilla för först skall allt vara klart och det närmar sig

Måste gå och googla på cirkulationstränare för en sån skulle min man behöva och även jag. Av mina rygg och nackbesvär har jag fått lite sämre känsel på hälarnas yttersidor. Hemskt med såna smärthugg det är ju som elektriska stötar

Vad roligt det måste vara att kunna pyssla och umgås med sin dotter, mysigt till tusen och att ni gör lite olika saker. Du är så fin och bra med dina flickor. Bra att kunna klippa av ärmar och det blir lyckat. Jag är ju också svettig av mig numera och jag har förstått när jag läst hos dig att jag också har lite fibro för tecknen finns.

Då får jag säga: Ha en härlig tisdag

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

1 juli 2014 09:07

Idag blev det ingen sovmorgon. Det väsnades alldeles för mycket utanför fönstret, där grävs det med grävskopa och körs med dumper, jäklar vad det låter. Och när jag går upp och sätter mig här i köket så är det en massa oväsen från husrenoveringen på innergården, aldrig är det tyst, jo; kl 4 när de går hem...
Vad gulligt du skriver, du är go vännen :-)
Det är många kvinnor som har fibro utan att veta det tror jag. Det är vårt samhälle med all stress som är boven till det tror jag. Ni skulle nog också ha nytta av en cirkulationstränare låter det som. Jag har precis suttit en halvtimme med fötterna på nu och det är riktigt gott, det pirrar i fötter och ben, mest benen :-)
Ha en fin tisdag du med vännen! Kram! ♥

 
mickis

mickis

1 juli 2014 12:14

vad bra att kunna sy om i kläder så att man kan använda dem pånytt :-)
hoppas nu verkligen att cirkulationsapparaten fungerar :-)
Jag beställde en sån där elektrisk fotfil på nätet i helgen & idag har den kommit.. Scholls velvet smooth.. håller tummarna för att den ska ge mig finare fötter :-)
Är du nyfärgad i håret nu?
& har du eller har du inte bakat...? ;-)

Ha en fin fin dag!
kram ❤

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

1 juli 2014 14:41

Nu var det ju inget större ingrepp i plagget i fråga, så avancerad sömnad behärskar vare sig lillungen eller jag :-) En sån fotfil har jag kollat på också, är den bra?? Jadå, nu är jag nyfärgad och fin i håret :-) Men nåt bröd har det inte blivit... Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards